maandag 8 oktober 2012

Baarsjes tikken op Kijkduin!

Vismaten,

Vismaat Niek Romijn vroeg me een tijd geleden of ik mee wilde gaan naar Kijkduin bij Den Haag omdat hier de wedstrijd van de Federatie ZuidWest Nederland vervist zou worden. Zo ook zou dit het parcour van het NK zijn.
Uiteraard zei ik geen nee en we zouden op zaterdag met 5 vissers daar gaan staan. Vroeg uit de veren dus want we wilden al vroeg gaan staan om het tij mee te vissen. Onderweg slecht weer, het kwam werkelijk met bakken uit de hemel.

Na een tussenstop toch aangekomen bij de boulevard en konden we vlug het strand op. Willem, Dennis, Niek en Henk posteerden zich allemaal aan de waterlijn en ik kwam tussen Dennis en Henk te staan.

Spullen optuigen en knallen maar. 1 hengel ver weg en 1 dichtbij. Vanachter mijn paraplu jon ik alles enigszins droog gadeslaan. De eerste draai ver weg leverde me al een baarsje op. En toen ik met Henk stond te keuvelen klapte een net niet net wel mooie baars op de feeder. Bij Henk was het allemaal maar minder en Dennis kon ze in het eerste anderhalf uur ook niet vinden. Maar daarna ging het bij iedereen los geloof ik alleen bij mij en Henk even niet.

Rond 11.00 uur scheen het zonnetje alweer en konden we droog worden. Het werd zelfs aangenaam toeven aan het strand. Henk kreeg bezoek van een hond die zijn volgeregen aasnaalden meenam. En Dennis gooide zijn hengel dwars doormidden. Erg sneu uiteraard maar het is niet anders. Dat is ook vissen. Ik kon ver weg nog 2 visjes vangen een baarsje en een bot en daarna was de koek op. Henk wist in de laatste draai nog 2 baarsjes bij te pakken. Aan de andere kant richting Hoek van Holland stonden de Dreischorren aardig te vangen. Dennis 6 stuks. Willem 7 en Niek haalde zelfs 15 vissen uit de diepe stukken van Kijkduin.
Rond half 2 konden we concluderen dat het parcour best wel plekkerig was waar de vis zat. Als je een mui treft waar weinig vis zit en ver weg kom je niet over de bank heen dan ben je mooi genaaid zoals ze dat mooi kunnen zeggen.
In ieder geval was het weer de moeite waard om op Kijkduin te vissen.

Groetjes Herbert

2 opmerkingen:

willem(gaatvissen) zei

Hoi Herbert,

Ja, er zit nog aardig baars daar. Ben alleen benieuwd of de wintervis tegen die tijd in grotere aantallen er zal zitten. We gaan het zien ;-). 15 stuks is sterk gevist van Niek.

Vis greetz,

Willem

Herbert vd Vlugt zei

Hoi Willem,

Het was wel erg plekkerig hoor waar de visserij goed was. Ikzelf kon in het putje voor me wat vis vangen maar des te lager het tij kon dat niet meer. Ik kon ook niet over de bank werpen dus dan ben je uitgespeeld.
Het wordt een loterij dus en je plaatsbepaling wordt het belangrijkste.

Groetjes Herbert