maandag 22 oktober 2012

Grondels vangen hoofdzaak bij Rockanje!

Vismaten,

Na een biertje en een snack die maatje Johan perfect verzorgd had zoals altijd gingen we op pad naar Rockanje. Rond kwart voor 5 aangekomen stond Fred van Toledo ons al op te wachten. Of wij zo vriendelijk wilden zijn om het parcours uit te zetten! Ook dat nog haha. Uiteraard eerst een nummer trekken en dat was nummer 6. Ik wist dus al dat ik links zou staan bij de opgang. Niet een van de betere plaatsen overigens.
Enfin op pad maar weer en na een kleine wandeling bij de 2e slag op het strand iets naar links getogen.
Na het uitzetten werden de spulletjes weer uitgestald en konden we weer gaan beginnen. Fred stond rechts van me op nummer 7 en Hennie Wuyts op nummer 5. Links van Hennie stonden Peter Robert en zijn dochter Djamila.
Om 18.00 uur begonnen en ik starte met de feeder met de onderlijn volgeregen met slikken. Na een tiental minuten waren de haken helemaal leeg. Gelukkig had ik voldoende aas bij me. Maar het duurde lang, erg lang voor er een visje boven kwam. Op het moment dat ik stopte met de feeder had ik nog niets en dat was na anderhalf uur. Trouwens naar mijn mening had niemand nog wat. Dan maar verweg met de Shimano. En waarempel zag ik een scharminkel op het strand komen. Een glasgrondel of tewel een 1 punter. Daar moest ik het even mee doen. Na een uur later nog zo 1 en dat was het dan. Fred had niets en Hennie kon in de laatste draai een spiering vangen.
Hij was er maar wat blij mee zeg. Peter had ook 2 grondeltjes maar hij werd weer voorbijgestreefd door zijn dochter die 1 grondel en 2 botjes kon scoren.
Om 21.00 uur wederom ingepakt en weer naar de auto. Daar vernam ik van maatje Marcel en Johan dat het rechts beter was. Ze scoorden dus goed de mannen zodat ik maar moest bekijken of dit een schrapper zou worden ja of nee.
Naar de uitreiking ben ik niet meer geweest want ik was het nu meer dan zat en prijs zat er toch niet in.
Thuis met een biertje in de hand op de bank in slaap gedommeld om later weer fris en fruitig naar boven ging om verder uit te slapen.
Volgende weekend weer lekker scharren trekken zover als het er nu naar uitziet dus wie weet!!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: