maandag 8 oktober 2012

Wijting dansen in de Mississippihaven Maasvlakte!

Vismaten,

Na de leuke dag op Kijkduin Den Haag moest op zondag nogen even een clubwedstrijdje gevist worden op de Maasvlakte!
Wederom op tijd het warme bedje uit en op naar de Pionier. Van Dennis kreeg ik het aas mee waarvoor dank want we wisten niet waar we terecht kwamen. In de Pionier werd alles duidelijk en trok ik eerst ff nummer 1 uit de hoed een kopnummer dus. En daarna werd er medegedeeld dat we naar de Mississippihaven gingen. Ook goed want die visserij ligt me wel. Wederom was er weer een drukke opkomst en waren we gauw op weg naar deze haven. Gelukkig had me iets naar rechts uitgezet want als je strak tegen het hek gaat vissen dan zit je geheid vast. Spulletjes uitgezet en om 08.00 uur het sein om te beginnen. De verwachting was dat er veel wijting zou zitten en een visje of 30 moest haalbaar zijn.
Uiteraard is het eerst kijken en meemaken en dan pas geloven en voor een heleboel vissers zou het nog waarheid worden ook. Kleine wijting was het wat naar boven kwam maar dan wel met z'n 3en per draai. Rechts van me stond Olivieri een olijke italiaan die graag vist. Deze wedstrijd was het van inwerpen, volgende lijn aanazen en dan de aasnaalden volrijgen en weer ophalen. Ik heb daarom ook alleen maar met piertjes gevist zonder ander aas te gebruiken. Na 3 uurtjes vissen heb je het namelijk ook helemaal gehad. Ik kon op deze stek 57 vissen vangen waarvan echt 1 maatse wijting van 32 cm. Olivieri kwam aan 26 vissen waar hij heel blij mee was. Verderop bleken de verwerpers in het voordeel te zijn want deze haalden ook grote aantallen. John Muis wist 60 vissen te vangen. vismaatjes Johan en Marcel wisten respectievelijk 58 en 59 vissen te vangen. Hoe dan ook na het eindsignaal kon ik concluderen dat ik niet veel ben achtergelopen op de concurrentie en kunnen we met volle goede moed over 2 weken de clubwedstrijd van Rockanje aandoen. Tip voor de wijtingvissers om de fluorcarbon lijnen te vervangen door het geheugenloze Amnesia dan raakt alles in ieder geval niet zo erg in de knoop. 2 lijnen kwijtgeraakt met vis eraan onderaan de stenen en dat was best wel zonde nu ik de vangsten gehoord heb maar het is niet anders. Das vissen! Nu weer alles schoongemaakt is gaan we ons weer concentreren op de volgende wedstrijd!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: