zaterdag 27 oktober 2012

Scharren op het Nollestrand te Vlissingen!

Vismaten,

Vismaat Dennis Zwiers vroeg vorige week al of we gingen vissen dus die afspraak was zo gemaakt. We wilden met z'n allen scharren gaan vangen dus dan moesten we naar Zeeland. De avond ervoor wisten we nog niet exact waar we gingen maar in ieder geval ging mijn wekker keihard vroeg af!
Al gauw na de koffie in de auto en karren maar. Op de temperatuurmeter in de auto gaf het rond de 3 graden aan dus we gaan de wintertijd tegemoet. Heerlijk toch die wintervisserij?

In ieder geval waren met zijn zessen, allemaal leden van vereniging het Zijpe, en besloten we om naar het Nollestrand te gaan bij Vlissingen. Lang geleden dat ik daar geweest was en weer een leuke kennismaking met deze stek.
Al gauw waren we paraat op het strand en na een half uurtje lagen toch de eerste vissen in de emmer. Ik begon met een wijting en daarna scharren. De vis waarvoor we gekomen waren. Afgaand tij en een mooie visserij tot de wind behoorlijk aantrok met slagregens erbij.


Ik viste maar met 1 hengel en in die toestand was dat zat! Een half uurtje heb ik onder de plu gezeten en gelukkig is deze tegen een stootje bestand.
Na de regen en wind klaarde het op. Jammer dat ik 3 draaien moest missen want dat scheelt vis. in de tijd daarna tot een uur of 8 lekker staan vissen en af en toe een vissie eruit. Was het helemaal bal daar aan het Nollenstrand, nee hoor. De visserij was niet je van het. Maar dat heb je niet voor het zeggen. Het afgaand tij was goed voor vis maar het opkomende tij was helemaal niets. Niemand kon de laatste draaien nog vis pakken.


Met de kentering draaide ik mijn laatste schar naar binnen en toen was de koek op. In de 2 uurtjes toch lekker kunnen vangen want had 8 scharren in de emmer en 2 graatmagere wijtingen die het sop weer in mochten.

Rond een uur of half 10 weer ingepakt want er kwam naderend onweer aan en een heleboel regen en dat hadden we al zat gehad.
Nu de spullen weer schoon zijn kunnen we ons weer gaan richten op Kijkduin want daar wordt het NK Kustvissen gehouden op 3 november.



Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: