maandag 22 oktober 2012

Tactieken verzinnen voor op Kijkduin Den Haag!

Vismaten,

Na een korte nachtrust van zegge en schrijven 3 uurtjes was ik rond half 7 weer in de tuut voor de Federatiewedstrijd van ZuidWest Nederland wat zich zou afspelen op de stranden bij Kijkduin. Bij de carpool parkeerplaats van Oude Tonge kwam ik de mannen van Dreischor tegen. N.L. Dennis Zwiers, Henk Vane en Niek Romijn die meereden met nog een aantal mannen.
Op weg dus naar het opvanggebeuren in Den Haag waar het al aardig druk was. Na een lekkere bak koffie konden we rond half 9 de kaarten in ontvangst nemen en waren we weer op weg naar het strand. Op het parkeerterrein kwamen we de mannen van Oosterschelde Zierikzee tegen en koden we de kaarten uitwisselen. Gelukkig hoefde ik maar een klein stukje te lopen en kon ik me posteren voor het Atlantic hotel op nummer D-21.
Dit had nog enig zoekwerk want de nummers waren gestolen op het strand. Eenmaal geposteerd de hengels weer uit de foudraal gestoken en kon het voor mij gaan beginnen.
Dat dit een andere visserij zou zijn had tot het gevolg dat ik de onderlijnen nog even moest gaan verbouwen.
De feeder zou ditmaal het werk moeten gaan doen en het was zaak om voor de rest van de wedstrijd op te gaan letten wat de omgeving zou gaan doen.
Heerlijk weer was het en een kleine branding deden de harten sneller kloppen want dan zou er zeebaars zitten. Na het beginsignaal zou dat gegeven flink tegenvallen want op deze stek was er weinig te vinden. Mijn beide buren visten verder weg n.l. op de bank en na de bank. Ik had een mooie put voor me en heb deze dan ook helemaal doorzocht.
Ik kon na 2 uur 1 klapper op de feeder waarnemen wat resulteerde in een baarsje terwijl mijn buren na 4 uur vissen op elk 3 vissen stonden.
Árthur van Tienen viste alleen ver weg op de bot want voor hem was het ook alleen maar trainig. Ook hij wist maar 1 vis te verschalken.
Johan Rombouts die een 4 tall plaatsen links van me stond had 1 bot maar hij pakte in de laatste draai nog een bot erbij.
Het zou toch een keer leuk zijn als ik dat stukje mazzel kon overnemen van hem! Na het eindsignaal weer ingepakt en gauw naar de auto want we hadden nog een wedstrijdje te gaan op Rockanje wat om 18.00 uur zou gaan beginnen!
Ín ieder geval niet veel vis te bekennen op Kijkduin sua dat wordt spannend voor het NK over 2 weken wat daar vervist zal gaan worden.
De andere mannen wisten ook niet echt te onderscheiden in vis alleen Overweele van Dreischor die 8 vissen pakte en Marcel die 4 vissen kon vangen vielen in de prijzen.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: