zondag 15 september 2013

Grondelen in de Dintelhaven

Vismaten,

De 2e wedstrijd in dit weekend was de 7e van de Zeenaald. Ditmaal was het tegelijk ook een tweekamp met de Ter Heijde vissers dus het was een gezellige club bij elkaar. Plaats van handeling was de Dintelhaven dus reden genoeg om kleine piertjes te nemen en heel erg belangrijk slikzagers.
Rond een uur of half 9 in de Nieuwe Pionier aanwezig eerst maar eens aan de koffie en wat visserslatijn ophalen want we hadden elkaar vanwege de vakanties niet meer gezien. Nummer 33 trok ik en we visten allemaal in het smalle stuk.
Al gauw had ik mijn stekkie gevonden en stonden de spulletjes uitgestald. Rechts van me stond koppelmaat Pim en links van me had ik een slaper.
Om 10.00 uur klonk het beginsignaal en gingen er een 60 tal loodjes het ruime sop in. Ik begon dichtbij omdat een duwbak het zo nodig vond om onder de kant te varen. Dus de eerste draai was niets. De vis moest echt gezocht worden en op een gegeven moment had ik ze gevonden en wel aan de overkant van de Dintelhaven.
Ik liep al een vis of 6 achter op Pim dus dat was al geen goede start maar nu met regelmaat een mooie maatse grondel op de kaart maar ook helaas ondermaatse. De zogenoemde 1 punters.
Halverwege kreeg ik toch de gewenste doorbuiger en kon ik eenmooie bot van 24 cmbjschrijven en dat zijn opschieters.
Na 3 uurtjes vissen was de koek op en kon ik 13 vissen op de kaart tellen. Bij lange na niet genoeg want Pim had er 24. Op het einde vond Pim het namelijk geweldig om nog eens een eindspurtje in te zetten.
Maar enfin in de Pionier weer gezellig de loterij meegemaakt en  kon ik een 13e plaats neerzetten met een A 8 in de competitie. De tweekamp is gewonnen door de Zeenaald!
Volgende week maar eens vanaf het strand bij Westkapelle vissen om te kijken hoe de vangsten daar zullen zijn.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: