zondag 22 september 2013

Plaatselijk vis in Westkapelle

Vismaten,

De grote wedstrijd van Westkapelle zouden we aan doen en al vroeg was ik aanwezig in zaal Herrijst te Westkapelle.
Al gauw kwamen de vismaten, Marcel,Rudy en Johan ook binnen en konden we onder het genot van een bak koffie koppen met spijkers slaan. Volgens de kaart die ik kreeg mocht ik naar hotel Westduin gaan en ik was benieuwd hoe het daar was. Ik hoorde van veel wier en vastzitten daar. Dus had ik me daar alop voorbereid.
Dan naar het strand en de spulletjes opgetuigd. Rechts van me iemand van Westkapelle en links van me een belg. Verderop Frank Dekker met zijn vrouw en aan de andere kant van de palenrij Sjaak Verburg van het Shimano team.
Om 10.00 uur dan het startsein en ik begon dichtbij met de portugese onderlijn om een bot te verschalken en om te zien hoe de vissers die ver weg visten eruit zouden komen. Na de 2e worp dichtbij had onze belgische vriend al een mooie bot te voorschijn getoverd en daarnaast een jeugdlid van HSV de Zeebaars een schar.
Na de4e worp vond ik het welletjesen begon ik ook ver te vissen. Dat resulteerde in 2 platjes. 1 van 9 cm en 1 van 11cm. 12 cm bij elkaar dus en dat zet geen zoden aan de dijk.Verder vissen dus en na dik 2 uur vissen kwam er een mooie tong tevoorschijn van 29 cm. 41 cm op de kaart maar je moest er wel voor werken. 3 keer een noordzeekrab er uit gedraaid en 2 x lijn verloren met vis. Tja dat is all in the game op die stek want je moest je linn door de kleirand heenraggen. Frank ving ook niet veel en stond op 3 vissen maar kon in de laatste 3 draaien nog 3 mooie vissen landen waaronder 2 tongen. Sjaak bleef op 1 scholletje steken en het jeugdlid van HSV de Zeebaars bleef steken op 6 vissen. Druk was de visserij dus niet en zo ging deze wedstrijd als een nachtkaars uit.
Na 2.5 uur vissen kregen we nog een versnapering van de organisatie en dat maakt deze wedstrijd ook 1 van de leukere.
Marcel had ook 41 cm door 2 vissen te vangen en Rudi ook 2 vissen dus hadden we daar niets te zoeken eigenlijk.
Wibo Boone van Shimano bleek de winnaar te zijn met 13 vissen waaronder veel zeebaarsjes bij een palenrij.
Het team van ZuidWest Nederland haalde de eerste plaats voor het team van Zeehengelsport magazine.
Het weer was perfect en de stroming viel ook wel mee. Springtij was opgegeven. Volgend jaar doen we zeer zekers weer mee want het is een leuke wedstrijd om te vervissen.
Volgende week maar eens kijken op de MV2 op de Maas vlakte voor het Federatief Kampioenschap ZuidWest en een wedstrijdje van de Zeenaald.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: