zaterdag 14 september 2013

Strand Ouddorp Camping de Vrijheid

Vismaten,

De zomerreces is weer voorbij en gaan we het tweede gedeelte van de competitie in. Vandaag stond de 7e competitie wedstrijd op het programma van Eef Hoek Hengelsport.
Rond half 7 in de zaak aanwezig voor een lekkere bak koffie en wat visserslatijn aan te horen. De vissers druppelden binnen en rond de 20 vissers waren er klaar voor. We zouden naar strand De Vrijheid gaan bij Ouddorp om het groen te ontwijken wat de afgelopen weken de kusten teisterde.
Afijn in colonne naar het strand want niemand wist waar het was maar uiteindelijk kwamen we er toch. Na een behoorlijke tippel waren we aan het strand en liep ik naar rechts om te eindigen bij nummer 1.
Rond 8 uur het sein om te beginnen en daar vlogen de onderlijnen weer het rime sop in. Ik begon dichtbij op de baars met lange lijnen en steekzagers erop. Helaas zou blijken dat aan mijn stekkie geen baars zou zwemmen. Leon van Westen wist in de eerste draai een fraaie bot te landen van 27 cm.
De tactiek maar omgegooid en de lijnen verkort en gevuld met pieren en slikken en op dezelfde afstand gegooid als Leon.
Waarempel leverde dat een bot op maar het was allemaal geen vetpot! Je moest de vis zoeken en bij elkaar sprokkelen. Naast me stond Patrick van t Slot die een mooie tong van 32 wist te vangen. Vervolgens wist ik van ver in totaal 2 botjes en 2 mini wijtingen te vangen en rond 12 uur was de koek op.
De gehele avond heeft het gemiezerd van de regen net iets teveel van het goede want het was behoorlijk nattig.
Toch vond ik het een plek met potentie want diverse mensen vingen vis en de diverse soorten vond ik best wel leuk. Er waren botten, baarsen en ijtingkies en dat is al een goed teken.
Kees Steijl wist de pot te winnen met 9 vissen waaronder botten en scholenbaarsjes. Johan Rombouts werd 2e met een mooie baars van 55 erbij.
Baars heb ik zelf niet gezien dus bij de overgang van het midden uit naar rechts kunje baars verwachten. Op naar zondag voor het vervolg van de competitie van de Zeenaald. De uitslag van de Eef Hoek wedstrijd kan je vinden op de site van Eef Hoek Hengelsport.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: