maandag 30 september 2013

8e bekerwedstrijd ZHC de Zeenaald Maasvlakte II

Vismaten,

Op zondag vroeg uit de veren om weer lekker te gaan hengelen. Alleen de stek beviel me niet zo want we gingen weer naar de Maasvlakte II. De dag ervoor was niet best en de wind was alleen maar toegenomen. Maar enfin rond half 8 was ik in de Stormvogel en werd er nagepraat wat de dag ervoor gebeurd was op het strand. Nu werd er besloten om op het stuk strand te vissen waar er aardig gevangen werd. Her A vak dus. ik trok nummer 22.
Zodoende vertrokken we weer naar het strand en daar aangekomen stond er een aardige woei wind en een aardige branding. Gauw de spulletjes uitgestalt en om 9 uur konden we weer aan de slag. Links van me Kees vd Berg en rechts van me Simon Laay. Doorgewinterde vissers die weten hoe het spelletje gespeeld moest worden. Kees en Simon trokker in de eerste draai de baarsen al op het strand. Ikzelf vond ze nog niet echt gauw maar al gauw kwam er een doublet baars op het strand. 100 % meer dan gisteren. Geweldig gewoon alweer maar daarna begon ik stond ik weer te klooien en ging er van alles mis en lag ik al gauw baarsjes achter want de mannen gingen door. Enfin ik kon na baarsje nummer 3 weer een beet ontvangen terwijl ik aan het aanazen was. Even afmaken en weer halen dacht ik maar terwijl ik de hengel oppakte kreeg ik een geweldige doorbuiger. Das grote baars dacht ik zo maar nee hoor terwijl ik naar het water keek zag ik een zeehond recht voor me die een baarsje verschalkte met mijn lijn!! Voorzichtig probeerde ik toch om wat meer lijn binnen te halen maar na een rolling van de zeehond knapte min lijn af en was er niets meer te zien. Niet naar mijn zin hebbend pakte ik de andere hengel en wierp weer in. Gelukkig kon ik daarna mijn afgevreten onderlijn weer ophalen uit het water. Helaas was alleen het lood nog bruikbaar.
Enfin ik kon aan 5 zeebaarsjes geraken en liep uiteraard mijlenver achter op Kees en Simon, Die hadden rond de 10 vissen elk. En naar later bleken er meerdere met dubbele cijfers te zijn. Cees Steijl won de wedstrijd door 12 baarsen te vangen wat een mooi resultat was. Waren de baarsen groot. Tegen de 30 cm aan waren de scholenbaarsjes en bij sommigen liepen er ook baarsen doorheen die over de 40 cm heen gingen.
Mooie visserij aldaar en zo zie je maar weer een zuidwesten wind hoeft niet altijd garant te staan voor vis op de Maasvlakte II. Wel moet je een mooie branding hebben om de baars te pakken.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: