maandag 24 juni 2013

Paling rapen of botten meppen!

Vismaten,

Vandaag vrijdag 21-06 moesten we s'avonds gaan vissen aan het Hartelkanaal in de Europoort gebied. Deze wedstrijd, de 5e alweer, van Eef Hoek Hengelsport zou onder winderige en zeg maar herfstige omstandigheden vervist worden. Kwart voor 7 stond ik in de hengelsportzaak te Ouddorp en ik was niet de eerste. Arjan Geelhoed was er ook en had er zin aan en wie niet. Na een lekker bak koffie en het aas afgerekend te hebben nog even na gekwebbeld en daarna gingen we op pad.
Tijd genoeg hadden we dus op het gemak op nummer 6 de spulletjes uitgestald. Om 21.00 uur klonk het beginsignaal en vlogen er 17 onderlijnen het zilte nat in. Ik begon ver en teammaatje Marcel die links van me stond zou dichtbij beginnen. Ik kon 1 klein botje van ver halen en na 4 worpen was ik het alweer zat. Marcel ving al gauw een aantal grondels en botjes en dat moest ik ook kunnen.
De Penn Nano hengel voorzien van de lichtste top 4 Oz en een 80 grammetjes aan lood moesten het gaan doen en weldra zag ik de eerste tikken op de top. Machtige subtiele beetjes die de top registreerde resulteerde al gauw in een aantal botjes.
Ik liep al gauw met Marcel mee en al gauw stonden we voor het donker al op een tiental vissen. In het donker kon ik een aantal grote botten verschalken als ook een minipaling van 29 cm.
Rond een uur of 12 mocht ik zien dat Marcel wat stilviel qua vangsten en bleef ik stug botjes er uit trekken met op het laatst doubletten en zelfs een triplet aan kleine bot.
Rond 12 uur ook kwam Ineke met Eef weer een lekkere versnapering brengen die ze persoonlijk kwamen langs brengen bij een ieder en dat maak je ook weinig mee. Van Ineke en Eef hoorden we dan ook dat er aan de hogere nummers flink wat palingen werden gevangen.
Kees Overweel stond toen al 5 palingen op de kant te trekken, tja daar sta je dan met die kleine botjes!
Enfin tot 01.00 uur door gevist en toen waren de 4 uurtjes weer zo voorbij. Na het eindsignaal ruimde iedereen op en verzamelden we bij Johan Verwest en konden we de uitslag op gaan maken.
Teammaatje Marcel kon 16 vissen op de kaart noteren en ikzelf 23 stuks. Een mooi resultaat voor die stek. Kees Overweel legde 7 palingen op de kaart en een handvol botten wat later de eerste plek zou betekenen. Via deze weg sjappoo Kees met de eerste stek. Bijna 5 meter aan vis en ik kwam er achteraan met 3 meter 69, Een flinke lengte verschil en dat kwam uiteraard door de palingen die hij ving.
In ieder geval tevreden met het resultaat en kijken we nu al naar de 6e competitetreffen uit. Verder was het prima vissen zonder regen alhoewel de wind wat minder mogen zijn.
De tussenstand kan men vinden op de site van Eef Hoek Hengelsport onder het kopje wedstrijden!

Groetjes Herbert


Geen opmerkingen: