zondag 16 juni 2013

3e Penn Korps competitie Domburg

Vismaten,



Deze keer streek de zeeviskaravaan neer in Herrijst, het opvangcentrum in Westkapelle, om de wedstrijd te vervissen op het strand van Domburg. Zoals altijd alles keurig geregeld en al gauw had ik mijn hand in het zakje om de nummers te trekken.
Ik trok bal nummer 6. Steknummer 6 dus en ik wees de kaarten in de bakken. Zodoende kwam er uit dat Wim Hilleman in A stond, ikzelf in vak B, Marcel in vak C, Dennis in vak D en Niek in vak E.
Na een bak koffie kwamen de anderen en konden we de kaarten verdelen. Na het kijken op de kaart konden we het aas gaan verdelen en het was maar goed dat de parasollen nog open stonden daar want het goot behoorlijk door van de regen.
Enfin op weg naar de stek werd het steeds droger en al gauw stond ik op de plaats van bestemming na Dennis weggebracht te hebben. Een mooi zeetje, een stevige bries en geen surfer te bekennen. Daar houden we van.
Om 10.00 uur het beginsignaal en 150 loodjes gingen het sop in. En al gauw kwam en de eerste botjes en baarzen op de kant. Voornamelijk was dit bij diegene die bij de palenrijen stonden.
Het was wel gezellig hoor, Kees Overweel van Zeevissport stond rechts van me en een visser van Ahoy stond links van me. De wind trok wel aan en de ankerloodjes hadden best wel moeite o zich te houden in het zand.
uiteraard moesten sommige lijnen uit elkaar geknoopt worden maar dat heb je altijd met zo'n wind. Na zo'n 2 uur ving ik een mooi visje op 15 meter uit de kant. Naar later bleek dit een griet te zijn. 19 cm op de kaart en blij dat die 0 weg was.
Ik kon er nog 1 botje van 18 cm uithalen uit de inmiddels geworden wasmachine en dat was het. Ik hoorde dat iedereen vis had dus dat zat dan wel weer snor.
Ik hoorde ook dat verder naar rechts en zeker op de hogere nummers het beter was met de vangsten. De wind trok steeds meer aan maar helaas zat er midden in het vak geen baars. En om 14.00 uur was het dan eindelijk afgelopen en konden we gezandstraald naar huis. Als team hadden we wel allemaal vis maar het was niet goed genoeg. Dennis 6 stuks, Niek, Marcel en ik 2 stuks en Wim 1 vis. Genoeg voor een 21 e plaats.
De volgende PKC is in oktober en zal ergens in Noordwijk te vinden zijn. Volgende week gaan we de Europoort opzoeken en kijken we of er daar een visje zit!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: