maandag 24 juni 2013

Met de Zeenaald vissen voor het goede doel!

Vismaten,

Na de wedstrijd van Eef Hoek op vrijdag op zaterdag nacht kwam er alweer een nieuwe wedstrijd opzetten. Namelijk de wedstrijd van de Zeenaald voor het goede doel. Gelukkig was de wedstrijd om 11.00 uur i.p.v. 10 uur dus we konden een uurtje langer blijven liggen. Enfin maatje Dennis zou om half 9 bij me staan om me op te pikken en Arjan de Bruijn van Dreischor zou ons naar de wedstrijd toe rijden. Wat een luxe!!
Ruim op tijd waren we in de Nieuwe Pionier en al gauw zaten we aan een bak koffie of thee. Tja het vissen n de Dintelhaven, tegenwoordig de laatste jaren, worden hier steevast botten en grondels gevangen. Af en toe een opleving van een spiering en ik herinnerde mij vorig jaar dat Linda vd Velde een paling ving.
Het was in ieder geval allemaal mogelijk en we waren benieuwd hoe het zou zijn. Ik koppelde met Dennis. Teammaatjes Marcel en Wim deden hetzelfde. Nadat de kaarten gehaald waren konden we naar onze stekken.
Nummer 64 had ik getrokken en dat was aan het begin van het parcours. Al gauw had ik mijn spulletjes gereed en zou lekker beneden gaan staan om maar zo weinig wind te vangen want er stond een aardig briesje. Regenen deed het ook. Soms van die vieze miezer regen waarvan je flink nat werd. Om 11.00 uur het startschot en een 70 tal lijnen vlogen het water in.
Om even stil te staan over het goede doel! Het doel was een zorgboerderij in Zuidland. Een perfect doel die de Zeenaald graag wilde helpen en volgens mij is het helemaal gelukt want door een 70 vissers is er een slordige 1800 euro opgehaald en dat verdiende applaus. Ik hoop dan ook dat de Zeenaald deze weg blijft inslaan en zoveel mogelijk doelen mag helpen!
Teruggaand naar de wedstrijd kon ik de vis in de eerste 2 uur niet vangen. Ik stond beneden te pielen met de Penn Nano en er kwam 1 grondel uit. Toen was ik het aardig zat want iedereen bleef boven staan en ik zag de vis letterlijk en figuurlijk om me heen vliegen. De slag gemist dus.
Met de spulletjes nar boven geklauterd en begon de Shimano zijn werk te doen en langzamerhand begon ik ook vis te vangen. Maatje Dennis kon op een gegeven moment melden dat hij al een visje of 8 had. Ik stond op dat moment geloof ik op 3 visjes. Wim die ook in het vak stond kon ook op zon aantal rekenen dus ik moest opschieten. Naar mate de wedstrijd vorderde begon ik wat meer in de vis te komen maar de schade die was ontstaan in het begin haalde ik niet meer bij.
De laatste trekken warengoed en ik kon bij elkaar 11 vissen op de kaart bijschrijven! Allemaal bot en een tweetal grondels die aan de maat waren. 11 vissen met een totale lengte van 176 cm. Wat moest dat worden. Links van me stond in ieder geval de winnaar met 20 vissen en daarnaast stond Henk Verlinde met 16 vissen die nog groot waren ook. Teammaatje Dennis had ook 11 vissen. Dus we hadden een hoopje. Na de wedstrijd nog even een hapje en een snapje met de Penn mannen gedaan en het leerde ons dat Marcel 18 vissen had en Wim 8 vissen. Johan ook 20 stuks en Lies had er ook 11. Het zou een mooie strijd zijn.
Na de versnapering weer naar de Nieuwe Pionier waar we nog meededen aan de tombola die lekker vlot liep en we nog prijzen hadden ook.
De prijsuitreiking verliep ook vlot. Marcel was individueel 1e in zijn vak en met Wim waren ze het 5e koppel. Johan viste met Lies Wijnhorst een 1e plaats bij elkaar bij de koppels. Dennis en ik waren 10e bij de koppels. Een beetje een tegenvaller maar je kan niet alles hebben. Dennis was 11e in zijn vak en ikzelf 9e. Voor deze plaatsen mochten we leuke prijzen uitkiezen dus we ging zeker niet zonder lege handen naar huis.
Al met al een leuke dag geweest voor de Cordes Travel teamleden die meededen aan deze wedstrijd die zeer goed georganiseerd was. Volgend jaar doen we weer zeker mee.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: