maandag 26 november 2012

Nationale van de Zeenaald

Vismaten,

Deze zondag was het weer prijs met het vissen want we moesten naar de Europoort toe om de Nationale van de Zeenaald te vervissen!
Al vroeg was ik wakker want er stond een heuse storm op de ramen te beuken. Eerst maar de neus buiten de deur steken en ik constateerde dat het niet koud was. Gauw de koffie en de broodjes gemaakt en al gauw was ik onderweg naar de Stormvogel te Oostvoorne.
Daar aangekomen was het al gezellig druk en onder het genot van de koffie het visserslatijn onder de loep genomen. uiteraard werd er veel gesproken over de topcompetitie van de dag ervoor!
We waren van het Cordes Travel Team compleet en dat betekende 2 trios die ingeschreven waren. Johan, Niek en Rudy mochten het opnemen tegen Marcel, Wim en Herbert.
Vismaatjes Dennis Zwiers, Willem Westerweele en Gerald Verhoek zouden een echt zeeuws trio vormen.
ik trok vak A en zou achter  het pomphuis staan en gezien de win was dat beter ook. Lekker in de rug vissen dus.
Al gauw had ik de stek gevonden en stond ik uitgestald en paraat om de aanval aan te gaan.
Rechts van me stond Jan Hennekam en daarnaast Edwin Jongeneele. Links van me had ik een slaper dus dat was wel prettig. Wat ook prettig was waren de wagons die achter ons stonden. Ik geloof wel van 300 meter lang. Deze wagons braken de wind en was het lekker toeven.
Om 10.00 uur ging het dan van start maar ik mocht het eerste uur krabben voeren. Ongelooflijk met trekken van 3 kwamen ze binnen en rechts van me Jan Hennekam stond in een mum van tijd op 6 vissen. Daarna viel hij stil en was het mijn beurt om vis binnen te halen en ik geloof dat op dat moment iedereen stil lag qua visserij. Ik kon Jan bijhalen en op een gegeven moment stonden we allebei op 8 vissen!
Op een half uur voor het einde kon ik nog 2 vissen bijpakken en was de rest compleet stilgevallen. Ik was reuze benieuwd of dit een goede score zou zijn. De controleurs van de Zeenaald waren aan het twijfelen en zeiden het zal om centimeters gaan. Daar had ik nu net even niets aan natuurlijk Maar ik kon er verder niets van maken. Na een lekker biertje met snack en kaas genuttigd te hebben verzorgd door Johan waarbij we verzameld hadden gingen we op weg naar de Stormvogel. Marcel had 12 vissen en Wim had er 13. Dus alle drie waren we van gedachten dat we aardig gescoord hadden. Johan had er ook 13, Niek 4 en Rudy had er verdienstelijk 9 stuks.
Rico t'Mannetje bleek de pot er uit gehaald te hebben met 21 stuks met vis en zijn maatje Peter Robert mocht de 2e plaats innemen met 18 vissen.
Zelf was ik 6e van het vak terwijl Marcel 7e en Wim ook 6e van het vak waren. Met deze uitslag vielen we net buiten de prijzen als 5e trio overall. Gelukkig zaten we individueel wel in de prijzen dus dat verzachte het geheel.
Niek, Johan en Rudy waren 12e in het trio! Daaropvolgende kwam Dennis met zijn kornuiten. Aankomende vrijdag ga ik met Johan de strijd aan voor de 1ste plaats in de competitie van Hoek Hengelsport en gaan we weer kijken of er scharren in het zeeuwse zitten!
De uitslagen van de Nationale van de Zeenaald staan op de website van de Zeenaald!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: