zondag 7 oktober 2018

Federatief kampioenschap Midwest 2018

Vandaag was het de beurt aan de Federatiewedstrijd Midwest die gehouden werd aan het strand van Wijk aan Zee.
Al vroeg uit de veren en al gauw zat ik op de snelweg naar Wijk aan Zee en na een anderhalf uurtje sturen kwam ik aan bij cafe de Zon in diezelfde badplaats. Ik was niet de eerste en al gauw zat ik aan de koffie die maatje Marcel al geserveerd had. Even bij praten en de kaarten bekijken. A2 had ik getrokken naast Niproman John Beun.
Rond 8 uur vertrokken we naar het strand en al gauw stond ik opgesteld op dit mooie stuk strand. Mooi weer, een flauwe wind, zonnetje er bij en afgaand water dat waren de ingredienten van deze dag. Zou er vis zitten? Dat zou moeten blijken! De voorvissers hadden het over massa s baarzen!



We zouden het gaan zien en om 10 uur mochten we gaan beginnen. Richting de bank was het motto! John begon kort en na 3 minuten had hij al een bot te pakken. Ikzelf moest de tactiek herzien en omschakelen naar de bot visserij! Na een aantal draaien begon ik ze ook te vangen alleen de laatste 2 uur was het zoeken naar de vis.
Ik ving in deze 4 uur 5 botten die redelijk aan de maat waren, baars heb ik niet gezien! Alleen John vond het nodig om in het laatste kwartier een paar mooie baarzen te vangen! Jasper die daarnaast stond ving er 1 teveel en er zouden er nog een paar dwarszitten, zeker in het laatste uur! Wel lekker staan vissen en was het druk op het strand! Na 4 uur het sein weer om in te draaien en was gemiddeld tevreden over het resultaat.
Gebruikte onderlijnen waren diegene met 0.20 fluorocarbon haaklijnen en de portugese lijn. Die brachten de meeste vis op.
Met het Ahoy/Yuki team konden we de 3e plaats pakken, alleen individueel konden we geen prijzen pakken.
Volgende week gaan we naar Katwijk waar we de volgende NKC gaan vervissen!

Geen opmerkingen: