zaterdag 20 oktober 2018

3e NFB wedstrijd Castricum

Mooi weer, weinig wind, opkomend tij, ideale omstandigheden om de 3e NFB wedstrijd te vervissen te Castricum. Wel een eindje sturen van Goeree-Overflakkee, maar de moeite waard. 05.15 uur stapte ik in de auto en sturen maar.
Anderhalf uur later was ik er dan, in bet clubhuis van de Salamander. Peter en Cor waren er ook dus dit clubje van 3 moesten het gaan doen.

Na de koffie en de kaarten vertrok iedereen naar het strand.  De parkeerplaats was gratis en dat is wel anders geweest. Befalen moet je tegenwoordig overal.
Trekkers waren er ook geregeld wat fantastisch is en al gauw stond ik op stek D-27.
Als aas hadden we pieren, slikken en tappen voor de grote botten. Kijkend naar het water mocht ik constateren dat het kraakhelder water was en allesbehalve een bot houd daar niet van.
Maar goed we zouden het zien  en zouden ver beginnen voor wijting en schar want die zouden er zitten.
Om 09.00 uur de eerste 4 worpen ver leverden niets op, dan maar schakelen naar een bot. Peter had een bot ver en Cor 2 botten achter het slagje.
Ook ik geraakte van de 0 door achter elkaar 2 botten te scoren. Maar de vangerij was zeer matig. Diverse diktes van haaklijnen leverden niets op. Alleen het laatste uur kon ik nog 2 botten tevoorschijn toveren. Ver weg was het niets, geen zwin voor de deur, dus net achter de bank was het enige wat we konden doen. En zo viste iedereen zijn vis en/of vissen bij elkaar.
Genoten heb ik wel van de visserij en ook van de fietsers op het strand waarbij 2 maal mijn hengel meegenomen werd.


Enfin 4 botten was mijn deel, niet genoeg maar wel genoeg om naar huis te rijden.
Peter van Dam zou de honneurs waarnemen en zodoende was ik km 16.30 weer thuis.
Morgen dichterbij huis voor de clubwedstrijd Zeenaald in het Calandkanaal.



Geen opmerkingen: