zondag 21 oktober 2018

Calandkanaal 11e clubwedstrijd ZHC de Zeenaald 2018

Na de ietwat teleurstellende wedstrijd aan het strand van Castricum was het vandaag een andere wedstrijd namelijk een dijkwedstrijd in de Europoort.
Het Calandkanaal, een typische winterstek, is altijd gekozen omdat er lekker wijting gevangen wordt in deze maanden. Hoe zou dat nu zijn, nu het zo lang warm is gebleven?


Afijn verzamelen in het clubhuis van de Slufter en al gauw had iedereen weer zijn nummer getrokken en na een lekker bakkie koffie van Wim Kruining ging iedereen op weg!
Ik had balletje 8 getrokken en al gauw had ik mijn spulletjes weer gereed staan. We stonden overigens bij het sportvliegveldje en niet bij de keerring.
In de aasbak piertjes, zo zwart mogelijk, en meer heb je daar niet nodig. Wel had ik nog slikken over en wat zagers.
Links stond Marcel IJzenbrandt en rechts stond John Voogt. De eerste draai leverde voor bijna iedereen vis op in de vorm van wijting of een kleine steenbolk.
Toch zat de vis er niet dik. Ik viste ver, omdat de vis niet dichtbij zwom, terwijl bij de buren dat wel het geval was! Rare visserij dus.
Na een 3 tal uurtjes viel iedereen stil en had ik het geluk om juist wel in de vis te zitten en ging ik iedereen weer voorbij.
Voor maatse vis hoef je hier nog niet te zijn. Dat zal wellicht wel het geval zijn als het weer kouder wordt!
Om 2 uur was het weer voorbij en kon in het clubhuis de stand opgemaakt worden. Johan Rombouts was 1e met 17 stuks en daarna mocht ikzelf de 2e plek opeisen met 12 stuks. Vlak daarna kwam Simon Laay ook met 12 stuks maar 2 cm minder.
Prima weekend dus met hemelsbreed mooi weer, wat kan een visser nog meer wensen! Nu in de komende tijd de spulletjes klaarmaken voor Portugal waarvan ik  over een maandje verslag zal doen!

Geen opmerkingen: