dinsdag 12 maart 2013

Koppelwedstrijden Zeenaald Europoort

Vismaten,

Vandaag zondag 10 maart was het tijd om mee te gaan doen aan de jaarlijkse koppelwedstrijd waar vissers proberen een zo goed mogelijk resultaat gingen behalen in 4 wedstrijden.
Dat dit een uniek evenement is kon je wel begrijpen en ondanks de slechte weersvoorspellingen viel het allemaal nogal mee. In ieder geval geen regen, een enkel sneeuwvlokje en een mooi briesje wind. In de vroegte naar de Pionier gereden met teammaat Dennis Zwiers achter me aan en al gauw zaten we achter een lekker bak koffie!
Ikzelf zou koppelen met teammaat Niek Romeijn en Dennis Zwiers zou koppelen met Wim Hilleman. Zoedoende konden we met 2 koppels meedoen aan deze leuke wedstrijd waarvan de locaties tot op het laatste moment stil gehouden werden. 4 locaties waren opgegeven te weten: Calandkanaal, Dintelhaven, Waterweg en het Hartelkanaal.
Gezien de windrichting en het voorspelde weer is er sáochtends gekozen om in het Calandkanaal te vissen en s'middags in de Dintelhaven.
Nadat de kaarten gehaald en geschud waren mocht ik met Wim Hilleman naar de kering toe tussen de windmolens. Dennis mocht met Niek naar het Caland ter hoogte van de hondenclub.
Om half 9 het startsein en de loodjes vlogen het ruime sop in. Ik stond naast Ruud Roskam en Tom vd Pol in. De eerste draai een wijting en de volgende draaien niets en al gauw liep ik al een paar vissen achter. Omdat de vis er maar mondjesmaat zat kon ik gaan zoeken en experimenteren. Na 3 uurtjes vissen had ik 5 vissen op de kaart maar zag dat het niet voldoende zou zijn voor een goede klassering. Niek en Dennis konden geen vis aanbieden op het andere stuk want daar werden door 21 personen 7 visjes gevangen. Op dat stukje water zat helemaal geen vis.
Wim Hilleman kon 3 vissen ter meting aanbieden en na de eerste 2 wedstrijden konden Niek en ikzelf het andere Cordes koppel in de luren leggen.
Na deze visserij gauw inpakken en naar de Pionier om wat te eten en te drinken en daarna kregen we nieuwe kaarten en dus nieuwe kansen.
We gingen met z'n allen naar de Dintelhaven, vak A helemaal achteraan door de bocht heen en vak B vooraan bij de Pionier. '
De verwachting was dat het mondjesmaat zou zijn met de visserij in dit stuk haven dus was het voornamelijk te doen om bot en spiering.
Ik stond  op nummer 4 helemaal bij het hek en ik had een machtig mooie plek. Ver weg vissen was mogelijk en het lage gras kon ik het lood goed op kwijt.
Ik gokte op spieringen en deed vooraf stukjes foam op de lijn. Na het beginsignaal om 13.30 uur vlógen de loodjes het ruime sop weer in.
Vreterij zat er niet dus je kon de hengel een kwartier in laten liggen en na een 10 tal minuutjes zag ik bewegingen aan de top die niet van de wind waren. En een aantal minuten later spartelde er een spiering op de kant. Ik was eigenlijk de eerste die vis ving en ik dacht wellicht heb ik goed gegokt om op spiering te gaan vissen. Helaas spatte de droom weer snel door midden want er werd geen pepernoot gevangen aan deze kant. Johan Rombouts pakte een maatse bot zoals ook Henk Vermeulen de bottenbijter van de Zeenaald.
Deze heren gingen me voorbij met een 2e bot en 2 draaien voor het einde konden we met z'n allen 3 botten op de kaart noteren.
Zuur dat de vissen van mijzelf van een kleiner kaliber waren. Verderop het parcours waren de vangsten beter en kon Ilonka Rijnberg de eer strijken met 10 botten.
Teammaat Niek viste 3 botten bij elkaar en ook Dennis kon dezelfde aantallen noteren. Wim moest genoegen nemen met 1 botje en dat heeft hij geweten ook. In ieder geval hebben we vandaag weer flink gelachen.
De koppelwedstrijd werd gewonnen door Fred van Toledo en Rico t'Mannetje. Zelf konden we geen potten breken want we eindigden als 13e en 15e koppel.
Nu gaan we ons opmaken voor de eerste PKC wedstrijd die op Walcheren zal plaatsvinden. Voor info over deze wedstrijd klik op www.korpsvissen.nl

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: