zondag 17 maart 2013

1e wedstrijd Penn Korps Competitie Zoutelande

Vismaten,

Zo de kop is er weer van van de 1ste competitiewedstrijd van Penn. Zaterdagochtend vroeg naar Westkapelle gereden om de loting mee te maken en ik was waarempel niet de enigste. Gezellig staan beppen met de mannen van Ahoy Hengelsport en zachtjesaan druppelde het binnen.
Ik trok daar, na de koffie, balletje 8 en de kaarten vlogen de bak in. Ieder had nu zijn nummer en het vak. Ik zat zelf in vak B. Rechts van de boulevard in Zoutelande.
We moesten het doen met Niek Romeijn vak E. Dennis Zwiers vak D, Rudi Vercruijsse vak C en Wim Hilleman vak A.
30 korpsen, 150 man, spoeden zich rond half 9 zich naar de waterkant en al gauw stak ik mijn hoofd boven de dijk.
Wenkbrauwen fronzend waaide de wind om mijn oren want het was toch wel ff koud. Enfin de wandeling viel reuze mee en al gauw stond ik klaar naast Corne Danen en Corne Mies.
Om 10.00 uur dan het beginsignaal en 150 onderlijnen ging en het sop in en na 10 minuten was ik al een lijn kwijt. Muurvast en ik was niet alleen want Corne Danen trok ook af. Er zat dus een kleirand waar je in vast draaid en dan muurvastzit. Gauw een loodlifter opgesnord en de 2e hengel erin want in de navolgende draai een botje opleverde van 17 hele cm. Gezien de vangsten was ik er blij mee. Want het was niet vet. Na 2 uurtjes vissen zo kon ik het ankerlood weghalen en de loodlifters en kon ik wat meer meters maken.
Dit resulteerde dan in een schar van ook 17 cm. Ik deed dus mee met 2 vissen. Gelukkig kwam na 4 uur vissen snel een eind aan deze wedstrijd. Qua visserij stond er net iets te veel wind maar het was nog te doen. Helaas dacht de vis er anders over. Ik geloof dat Arjan van Moort aardig zat met 5 vissen dus was de visserij zeer slecht. Niek had 1 vis, Wim had 1 vis en helaas Rudy en Dennis 0 vissen.
Het voordeel van deze wedstrijd was wel dat ik deze keer vroeg thuis was want je hebt immers geen prijsuitreiking en de uitslag verschijnt op het internet  via www.korpsvissen.nl
Nu opmaken voor de volgende wedstrijd en dat is met de Zeenaald waar we bij Ter Heijde moeten gaan vissen i.v.m. een 2 kamp. Maar eerst even knopen deze week!!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: