maandag 25 maart 2013

Bottenbal op strand Ter Heijde

Vismaten,

Leuke titel natuurlijk "bottenbal op strand Ter Heijde"maar die tekst kwam van Fred van Toledo omdat er zoveel botten gevangen werd op dat stuk strand. Niet dus want het viel allemaal nog niet mee daar. In ieder geval sóchtends vroeg met Johan Rombouts meegereden en die ook nog eens zijn zoons meenam. Echte die hards dus want de weesromstandigheden logen er niet om. Koude wind windkracht 6 a 7 met stootjes van 8 en een temperatuur varierend van -2 naar + 2 graden. De wind hadden we wel schuin in de rug dus dat viel mee.
Rond de klok van 8 uur waren we in de viskeet en schreven we in. Ik trok nummer 48 en moest de laatste trekker nemen naar rechts toe.
Al gauw stonden we in tenue te wachten en het verliep allemaal vlekkeloos zoals je bij Ter Heijde gewend bent. En rond 09.00 uur klonk dan het startsignaal en vlogen er 43 loodjes het sop in. Het was een tweekamp van de Zeenaald tegen Ter Heijde. Een leuke wedstrijd waar we om en om geplaatst waren op het strand om het zo leuk mogelijk te maken.
Zo stond ik naast Ben de Jong en nog iemand van Ter Heijde die naar later bleek de spreekstalmeester te zijn tijdens de uitreiking. Enfin ik ken nog niet al de mensen dus dat komt allemaal nog wel.
Enfin vissen dus. de hoop was niet groot en ik viste ver weg om een bot te pakken. Stroom stond er niet en ik geloof dat we tegen laag aanzaten. Na 2 uurtjes afzien en vissen en lekker dollen met Simon Laay want hij ving een mooie bot van 12 cm kon ik uiteindelijk ook een bot op de lat leggen. 31 hele cm was hij en vrolijk zwemt hij weer rond. In de tas zat ie en op de kaart. Die hatelijke nul die wedstrijdvissers soms tart was weg en dat vist een stuk prettiger.
Ik hoorde via de tam tam dat koppelmaat Pim Troost ook al 2 vissen had dus dat zat wel snor. Zou ik Pim nog in kunnen halen? Want Peter Robert had er ook al 3 dus moest er nog wel een paar visjes bij.
Helaas streek de tijd voorbij en ik moest nog een uur vissen met een ankertje want de lijnen gingen flink om naar links. 3 minuten voor het einde zei ik nog tegen Simon ik vind het wel best ik draai lekker in en ben ik de tijd voor de trekker.
Simon keek even mee en zag ook dat er flink spanning op de hengel stond. En jawel de 2e bot een 30er kwam al klepperend op het strand.
Gauw laten meten en de spulletjes opruimen en vlug waren we de trekker weer op en reden we van het strand af.
Na opgewearmd te zijn in de viskeet bleek dat ikzelf de 2e plek had achter Peter Robert waarvoor proficiat Peet en Pim en ik hadden de 1e plaats bij de koppels.
De Ter Heijde vissers wonnen de cup met de grote oren met 50 cm verschil geteld op 5 vissers.
In het najaar gaan we revanche nemen als de Ter Heijde vissers naar onze thiushaven komen enwel in het Europoort gebied.
Voor mezelf lekker gevist zonder onderlijnverlies en lekker op het strand. Overigens viel de kou nog wel mee omdat de wind in de rug stond.

Nu opmaken voor de volgende wedstrijd en dat zal de Edelkarper zijn die we met het Cordes Travel team weer gaan beleven,

Groetjes Herbert

3 opmerkingen:

willem(gaatvissen) zei

Hoi Herbert,

Gefeliciteerd met je 2e plaats! Kon zelf niets aan de haken krijgen, volgende keer hopelijk beter.

Vis greetz,

Willem

Herbert vd Vlugt zei

hoi willem.

volgendebkeer zalbhet vast beter gaan alhoewel de voorselectie wel heel erg dichtbij komt. maar we zullen zien. bedankt.voor je bericht.

groetjes herbert

Herbert vd Vlugt zei

hoi willem.

volgendebkeer zalbhet vast beter gaan alhoewel de voorselectie wel heel erg dichtbij komt. maar we zullen zien. bedankt.voor je bericht.

groetjes herbert