maandag 10 december 2012

11e competitiewedstrijd ZHC de Zeenaald Mississippihaven Maasvlakte!

Vismaten,

De 11e en een na laatste competitie wedstrijd van de Zeenaald alweer en dit keer wederom een vroege. Vissen van 9 uur tot 12 uur en verzamelen in de Stormvogel. Rond kwart voor 8 waren we daar en gelijk een nummer getrokken. 20 moest het worden. We zouden in de Mississippihaven op de Maasvlakte gaan vissen en naar horen zeggen werd er daar nog steeds bakken met vis gevangen!

Het weer was daarintegen omgeslagen zo slecht was het, een dikke windkracht 6 die dwars over de haven ging zou het vissen bemoeilijken. Je gooit dan wat makkelijker in iemands lijn die in een lus ligt in het water. Ruim uitzetten was het devies en rond kwart over 8 gingen 24 vissers op pad om de strijd aan te gaan.
Aangekomen de spulletjes uitgestald en maar wachten op het beginsignaal. Links van me Pim Troost tevens koppelmaat en rechts Lies Wijnhorst die dit jaar weer lekker meevist voor de Zeenaald.

Rond 9 uur het beginsignaal en we waren met zijn allen benieuwd. De eerste draai was voor mij gelijk prijs want ik zat zo vast als een huis. De 2e draai leverde geen vis op en de derde draai verloor ik nog een lijn. Hard werken noemen ze dat en terwijl links van me de vissen me om de oren vlogen moest ik even hard werken om te revancheren.
Daarna met loodlifters gevist anders was er niet uit te komen. Daarna heb ik alleen maar doubletten met vis gevangen en kwam ik aardig bij. 1 keer ben ik nog een lijn met volle bak vis kwijtgeraakt en na 3 uur vissen was ik het harken om het spul in te halen meer dan zat. Toch kon ik in deze tijd mooie wijtingen binnen halen en 3 scharren dus zo erg was het ook niet. Ook het teken dat andere vissers vast zaten en onderlijnen kwijt raakten zegt op dit moment genoeg over de stek.

18 vissen kon ik ter meting aanbieden en mocht ik in de Stormvogel de 5e plaats aanhoren. Geen slecht resultaat. Maatjes Rudy en Marcel kon ik net achter me houden want ze hadden ieder 17 vissen. Pim Troost wist de wedstrijd te winnen met 26 vissen en tevens hadden we als koppel de eerste plaats te pakken.
De 23ste valt de beslissing wie er kampioen wordt van de Zeenaald. Wellicht zit er voor me zelf in de A competitie de 3e plaats in het verschiet maar dat moeten we nog even afwachten.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: