maandag 10 december 2012

Krabbe trofee 2012

Vismaten,

Deze wedstrijd was al in het begin van het jaar geprikt om mee te doen en de verwachtingen waren niet best. Nu sinds 2 jaar geleden valt er weinig te genieten langs de schouwse stranden. Hoe dit komt vragen alle vissers zich af. De meesten houden het er op dat de opspuitingen van dit stuk gebied hier debet aan zijn. Hoe dan ook de wedstrijd zou op het strand van Westenschouwen vervist worden.
Vissen van half 1 tot half 5 betekende dat we in ieder geval uit konden slapen en dat is dan ook weer een voordeel.Zo rond 10.00 uur zat ik in de auto om me te gaan melden in de Schutse te Haamstede.
Ik was wederom niet de eerste en zat al gauw achter een bak koffie visserslatijn uit te halen met overige vissers.
Rond half 12 gingen we met het gehele team van Cordes Travel naar de stranden nadat het aas was verdeeld en reed ik achter Niek aan richting het A vak.
Na een kleine tippel die goed te verteren was kwam ik aan op stek A7. Een mooie stek om eens lekker alles uit de kast te gooien. Met een slordige 106 vissers aan de waterkant was het gezellig toeven in het zonnetje vergezeld met weinig wind.
Zowaar waande je dat het jasje uit kon en werd het een lekkere visserij. 4 uur lang heb ik van dichtbij tot ver weg alles geprobeerd maar vis kwam er niet uit. In de buurt van mij werden er enkele botten gevangen. Verder heb ik geen vis gezien. Na een uur werd er een man onwel links van me en door het kordate optreden van de Krabbe organisatie is de man vakkundig van het strand afgevoerd en met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.
Een groot compliment dus voor de organisatie en daar zit de kneep want de Krabbe heeft een perfecte organisatie.
Terug naar de wedstrijd dan want daar ging het om, de laatste 3 uren werd er door niemand wat gevangen.
Na half 5 de spulletjes weer netjes opgeborgen en het aas geprepareerd. Ik kreeg nog een bak met aas van de buurman waarvoor dank.
Ik was geloof ik de eerste visser die van het strand af was en al gauw deden we bij de rotonde met alle teammaten een biertje met een stuk kaas.
Mike Lubbers die bij ons ingevallen was door omstandigheden had 2 vissen, Rudy 1 vis en Johan 1 vis. Ondergetekende en Marcel konden geen vis ter meting aanbieden. ook Niek kon geen potten breken in het verhaal.
Na het biertje getogen naar de Schutse en onder het genot van erwtensoep de prijsuitreiking afgekeken.
Bij de korpsen was het Cordes Travel Team 3e geworden en een paar cm meer werd het team van Pure Fishing 2e. Het eerste korps werd een team vanuit Middelburg.
Bij de individuelen werd, en dat was het leuke van het verhaal, de man die afgevoerd werd naar het ziekenhuis winnaar van de Krabbetrofee van 2012.
Hij ving in het eerste uur 3 botten endus winnaar van deze wedstrijd waarvoor gefeliciteerd.
Daarna was de koek op en zijn we weer afgereist naar huis om ons klaar te maken voor een clubwedstrijdje van de Zeenaald.!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: