zaterdag 28 juli 2012

Palingen in de Dintelhaven!

Deze avond eindelijk weer lekker wedstrijdvissen. De 6e competitiewedstrijd alweer van Eef Hoek die normaliter best druk bezocht wordt maar nu iedereen zo'n beetje op vakantie is kwamen er 15 man opdraven. Na deze hele week gortdroog te zijn geweest ging het deze avond uiteraard regenen. De temperatuur was geweldig maar de druppels zouden de eerste 2 uur ruimschoots vallen. 
Eerst bij Eef een lekker bakkie leut gehaald en langszamerhand druppelden de vissers binnen in de zaak.
Rond half 8 was het dan tijd om te gaan naar de stek en gekozen is voor het smalle stuk van de Dintelhaven. Ik had nummer 13 dus dat kon er ook nog wel bij. Plaats van handeling gevonden en lekker uit de auto vissen of onder de parasol. Gelukkig had ik zo'n plu bij me en al gauw had ik me geinstalleerd.
Na het startsignaal kwam de eerste vis niet echt snel naar binnen. Cees Steijl mopperde omdat hij ondermaatse grondels ving en na een half uurtje lagen de eerste vissen in de emmer. Ik begon met een paar botjes en grondels.
Pieren en slikken had ik en de vangsten zouden bijna allemaal op de slikken zijn. Ik viste met de rode K2 Red metal. Voorzien van de zachte top kon ik alles zien. Ver vissen was niet nodig een meter of 30 a 40 en je zat in de vis.
Rond 11.00 uur de eerste mooie doorbuiger die er mocht wezen en een mooie paling kwam op de kant. Vervelende vissen vanwege de bewegelijkheid en het slijm wat ze achterlaten, alleen de lengte is voor mij positief. Enfin hij telde wel. We hoorden al dat ong. op plek nr.10 iemand al 6 palingen had. En dat iedereen wel zijn visje ving en de paling zou de winnaar van de avond worden.
Zonder deze vis zou het een doodse boel zijn geweestwant veel vis zat er niet. Ik ving er zelf nog een paling bij en nog wat andere vissen. En rond 24.00 uur stopte het met regenen en was het heerlijk toeven daar in de Dintelhaven.
Cees Steijl trok even door op het end en ving 4 palingen in een uur tijd. In de laatste draai pakte hij 2 palingen tegelijk!! En zoals hij alleen kan antwoorden: "Dan kan je toch goed vissen he"!
Enfin. Na het eindsignaal alles zo goed als het kon droog opgeruimd en de vis laten meten. Ikzelf had 11 vissen, 2 palingen, 3 botten en 6 grondels gelukkig boven de maat! Winnaar had 6 palingen en een aantal botten en dat is geweldig te noemen. Zo zijn er toch een twintigtal palingen gevangen en het lijkt er weer op dat het goed gaat met deze vis.
De volgende wedstrijd gaan we naar de Nieuwe Waterweg en dat zal in september zijn. In ieder geval een geslaagde 4 uurtjes vissen!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: