zondag 1 juli 2012

5e wedstrijd competitie Eef Hoek Hengelsport

Vismaatjes,

Deze avond stond alweer de 5e competitiewedstrijd op het programma van Eef Hoek Hengelsport. Al vroeg was ik in Ouddorp en kon onder het genot van een bak koffie nog wat uitzoeken. We gingen naar het Hartelkanaal in het Europoortgebied en er was genoeg vis te vangen! Althans van horen zeggen uiteraard en je moet het geluk treffen. Al gauw stroomde het kleine behuisde zaakje vol met vissers en rond half 8 gingen we in colonne op pad. Ik had steknummer 4 aan het begin van het kanaal geflankeerd door Wim Meerdink en aan de andere kant Cor vd Linde.
Mooi weer met een klein briesje maakte het een geweldige visavond. De afspraak om om 23.00 uur te stoppen en de vis te meten en daarna weer verder te gaan. Dit werd gedaan i.v.m. de te verwachten visaantallen. Een goede actie dacht ik zo!
Om 21.00 uur dan het sein om te beginnen en een 20 tal loodjes vlogen het sop in. Ik dacht zo om de 10 minuten te draaien en dat lukte aardig zo. Ik viste ver en mijn beide buurmannen visten dichtbij met de feeder. Cor ving als eerste een botje na een 5 tal minuten. Wim ving in het eerste uur niets. De visserij bleek in den beginne matig te zijn. De eerste draai had ik zelf ook een botje. Daarna weer 1 en in de resterende tijd tot 23.00 uur nog 2 trekken van elk 3 stuks. Mijn beide buurmannen hadden dacht ik zo ongeveer ook dezelfde aantallen. Het verschil konden we op dit stukje water niet maken. Dan om 23.00 uur het signaal om te meten. En iedereen nam zijn vis mee naar het meetpunt. Ik schrok eigenlijk wat er gevangen werd. De eindnummers van het parcours werd veel beter gevangen. In ieder geval werd er in ieder geval een visje gevangen en na een half uur klonk het signaal weer om te beginnen.
Wederom ver vissen want de vis zat niet dik kortbij. Na een 10 tal minuten een mooie beet op de strakke Shimano en dit voelde wel wat anders dan een botje of een grondeltje. Ik moest uiteraard door een tweetal richels heen onder water en ik zat zo vast als een huis. Je voelde de vis bonken en na spanning op te lijn gehouden te hebben was de rek op! Iets meer spanning geven en pats de lijn af. Zonde! Ingooien dan maar weer met de feeder en de Shimano weer in orde maken. Met de feeder ook nog een botje gevangen en daarna weer ver weg vissen. In die tijd tot half 2 wederom een 8 tal vissen gevangen. De laatste draai nog een mooie paling verloren onder de kant dus het geluk was niet aan mijn zijde. Kees Overweel won de pot met een door de 30 stuks aan vis gevolgd door Johan Rombouts. Zelf kon ik met 16 vissen geen potten breken en kon een 11e plaats bijschrijven. Volgende wedstrijd is in juli en dan gaan we vissen in de Dintelhaven!

Groetjes Herbert

2 opmerkingen:

willem(gaatvissen) zei

Jammer van de verloren vis Herbert, dat scheelt een hoop plaatsen zeker een paling en waarschijnijk een harder (die zitten daar regelmatig) Maar goed, vis verlies in een wedstrijd kan voorkomen, wel balen dan, dat wel.

Vis greetz,

Willem

Herbert vd Vlugt zei

Willem,

Ja en dan zit je niet echt lekker en baal je als een stekker. Maar we geven de moed niet op. Op naar de volgende zou ik zeggen!

Groetjes Herbert