zondag 22 juli 2012

Nieuwe Waterweg leuke visserij!

Vismaten,

Vandaag weer prima aas opgehaald bij Eef Hoek in Ouddorp en eens rondgereden voor een leuke visstek. Eerst naar de maasvlakte 2gereden waar de wind verkeerd stond om een aantal baarzen te trekken. Dan naar de Papagaaiebek waar het propjevol stond met vissers.

Dan maar verder kijken en kwam ik toch uit in de Nieuwe Waterweg. Leuke stek waar het de dood of de gladiolen is. Ik waagde het erop omdat het eerder deze dagen nogal wat geregend had. In ieder geval de hengeltjes uitgepakt en genoten van het mooie weer. In het dag licht kon ik wat mooie botten pakken en wat grondels.

Ik raakte ook nogal wat lijnen kwijt door erg ver te vissen en het feit dat ik naast een strekker stond kon het nog wel eens zijn dat er wat rotsblokken onder water liggen. Daarom viste ik niet verder dan een meter of 60 en verwisselde ik 1 hengel voor de feeder. Eenmaal in het water gaf de feeder de doorslag neer dat dit water zeer geschikt is voor het feederwerk. En zeker als je vrij vist kan je genieten van de klappen op de top op de feeder. Als ook de wolhandkrabben ook leuke beten kunnen geven op de feeder. Diverse vissen kon ik vangen, de meeste waren de bekende grondels maar ook botten, baarsjes en de eerste tong is ook al binnen. Geen grote maar het is er wel een. Uiteraard zwemt alles weer en heb ik genoten van deze mooie avond. Volgende week naar de Dintelhaven voor de wedstrijd van Eef Hoek. Gezelligheid alom weer!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: