zaterdag 16 februari 2013

Nieuwe Waterweg drama

Vismaten,

Lekker vissen en ik had er zin in. De 2e wedstrijd van Eef Hoek stond op het programma en die was gepland in de Nieuwe Waterweg in de Europoort. Mooie grillige stek waar je een visje kan vangen als je op de goeie plek staat.
Kortom ik was benieuwd of er wel een visje zat. Rond 19 uur was ik in de winkel en na een bak koffie gingen we op pad. Bij het parkeerplaatsje linksaf en ik stond zo bij mijn nummer. Links van me had ik een lange strekker en rechts van me stond Patrick van het Slot. Leuke visser die altijd met zijn maat gaat vissen.
Het was heerlijk weer, geen zuchtje wind en het water als een spiegel. Om 21 uur het startschot en een 20 tal onderlijnen gingen het water in. Hoe waren de vangsten dan? Nou om kort te zeggen helemaal ruk. Geen visje en geen beetje kunnen registreren deze 4 uur durende visavond. Alle vis lag schijnbaar gestapeld bij Patrick voor de deur want deze wist maar liefst 5 botjes te vangen op 20 meter uit de kant.
En voor de rest kon een aantal zoals ik ook geen vis ter meting aanbieden. Helaas en de volgende keer gaan we er weer voor. Nieuwe Waterweg ga ik weer de komende tijd met een boog omheen!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: