woensdag 14 juni 2017

2e Maasvlakte clubwedstrijd ZHC de Zeenaald



Prachtig weer op een zaterdagavond, klein windje op de kant, leuk gezeldschap. Mooie ingredienten om er een leuke visavond er van te maken!
Mannetje of 15 waren we geloof ik en het verzamelpunt van de Slufter was al open toen ik aan kwam. Colaatje er in en loten maar. Nr. 13, mmm niet wat ik gehoopt had natuurlijk maar we moeten het er maar mee doen!
Aangekomen op het strand van de Maasvlakte, slag 5, moest ik nog een klein stukje naar rechts naast een aantal vrije vissers.
Het tij was afgaand en de vogels doken aardig in het water. Een goed teken dus. Als aas pieren en slikken in de bak.
Om 19.00 uur het beginsignaal en maar eens begonnen over het eerste bankje net achter de golven. Niets maar dan ook niets kwam er uit. Er werd een aantal visjes gevangen maar niet meer dan dat. Naarmate het water zakte bleek wel dat we op een ribbel strand stonden en na 2 uur stond ik dan eindelijk op een stuk zonder ribbels maar dan wel 60 meter naar voren.
Uiteindelijk de lijn op 5 meter gelegd en waarempelikkwam van de 0 door een doublet van kleine botjes.
Ik had nog 2 uur te gaan en moest nog iets van een inhaalslag maken en gokken op een zeebaars deed ik al niet meer!
Naarmate het water nog deed zakken kwamen er steeds meer kleine botjes boven water en in het laatste uur kwamen er zelfs trekken van 2 en 3 boven water.
Ik kon na het eindsignaal 18 botjes op de kaart schrijven en in plaats van een gezapige visserij was het opeens een leuke visserij geworden met veel actie op de Yuki Master hengel.
De offichele uitslag is er nog niet maar een hoge uitslag is gegarandeerd. Fred had in het begin van het parcours 12 vissen maar wel wat grotere en een mooie goudharder,
In ieder geval was het inderdaad een mooie avond met een leuke visserij. Met de bot zit het wel goed. Die zijn er zat!

Geen opmerkingen: