maandag 8 juni 2015

Solleveld bokaal 2015 Hoek van Holland

Vismaten,

Weer een lekker zaterdagje vissen. Kwam goed uit na een drukke week. Helaas konden de overige Cordes Travel Team leden niet mee vissen dus mochten Niek Romijn en ikzelf een gastbijdrage leveren aan het Ahoy/Yuki team.
Altijd bereid om een team te helpen uiteraard. Marcel van team Zeenaald reed ook mee dus het was gezellig knus met zn drieeen. En al gauw waren we in Hoek van Holland om de kaarten op te halen.
Na een lekker bakkie koffie konden we handen schudden met Marcel Noort, Peter van Dam en Corne Danen en konden we het strand op. Van het Yuki team kregen we nog mooie witten en heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt.
Steknummer D8 en Niek E8 daar moesten we naar toe. Niek ging lekker een stukje lopen terwijl ikzelf toch maar de trekker nam. En na een heerlijk tochtje kwamen we op de plaats aan. Een schitterend stukje zee met witte golven moest garant staan voor baars. Maar zou dit ook zo zijn. We zouden het gaan zien.
Links van me Danny vd Meide en rechts van me Jan Stam altijd gezellig en verder op Tom vd Pol. Allemaal klassevissers die we altijd tegen komen tijdens de wedstrijden.
In de aasbakken pieren, slikken en witten. En om 10.00 uur het startsein om te beginnen. Net achter de golven proberen maar voor een baarsje of een botje. Helaas was er niets wat het aas pakte. Dit duurden dan zo'n anderhalf uur en was ik het alweer beu en werd het zoeken naar de verre velden. Waarempel een baars en de draai erna een botje en ik kwam eer lekker bij. De anderen hadden ook 2 a 3 vissen dus doe je weer mee.
Ver weg kannonnen en er kwamen tot 2 uur nog 4 visjes uit waaronder een mooi baarsje van 40 cm. 6 vissen in totaal kam ik tot 131 cm.
Niet genoeg maar wel een aardige klassering in het vak. Om 14.00 uur was de koek op en mochten we weer op de trekker naar de auto toe. Na alles weer ingepakt te hebben nog een lekker gerstenat gedaan alvoren te rijden naar Maassluis bij de Ollies waar de uitreiking plaats zou vinden.
Uiteraard duurde het weer wat lang voor et begon maar allee het was mooi weer en we genoten weer van het zonnetje.
Angelo Hense van het Grauvell team haalde het potje uit waarvoor gefeliciteerd. Niek had het ook goed gedaan en werd 2e in het vak en 9e overall. Ik kon daar zelf een 6e plaats in het vak tegen over stellen en 29e overall. Met et Yuki team werden we 7e waarmee we nog een prijsje ophaalden.
Een mooie dag en lekker gevist en maken we ons weer op voor de volgende visserij volgende week vrijdagavond in het Hartelkanaal!'