zondag 3 mei 2015

Avicentra Westland bokaal 2015

Vismaten,

Vandaag stond de Avicentra Westland bokaal 2015 op het programma en dat betekent vissen op het strand van Ter Heijde. Al vroeg met het Cordes Travel team op pad naar de Viskeet om daar de kaarten op te halen en een bak koffie te scoren en te babbelen over de visserij.
Na het gebruikelijke ritueel de kaarten ontvangen en mochten we met de platte kar met trekker naar het strand.Wat een genot als je niet hoeft te lopen met je spullen. Altijd goed geregeld dus bij deze wedstrijd.
Stek D-17 mocht ik naar toe. Rudi mocht naar A-17, Wim naar B-17, Niek naar C-17 en Dennis naar E-17.
Op de plaats zelf dacht ik bij mezelf dat het een lekkere stek was maar dat bleek later dus wel anders. De Yuki R8 klaargemaakt voor de dichtbij visserij want waar ik mijn kist neer zette had ik een mooi inloop muitje voor me waar nog water in stond. Met het opkomende water zou dit snel vollopen en de vis er in stromen. Hiervoor een lijn marker gebruikt en het diepste stuk gemarkeerd op de lijn. Daarna de ver weg stok ingeworpen met 18/100 lijn maar het bleek al snel dat er veel vuil en stroming in het water stond. De 18/100 ingeruild voor 28/100 nylon en vervangen voor 28/100.
Voor de eerste worp zou ik een torpedolood gebruiken en daarna ankerlood voor de stroming. In de aastas de gebruikelijke aassoorten als pieren, tappen, witten en slikken.
Na het startschot om 10.00 uur zover mogelijk de zee in en na een kwartier werd het al duidelijk dat ik teveel naar links stroomde. Ook met ankerlood 200 gram nam ik mijn buurman links van me mee.
Na 4 worpen zowel ver eg als dichtbij leverden alleen gekantklos op en pulken aan de lijn op. Hoog afsteunen was niet meer mogelijk omdat ik na ingeworpen te hebben 50 meter naar achteren moest om de hengel af te steunen. Dat is het nadeel als je een mui achter je hebt liggen en anderen aan de waterlijn konden blijven staan.
Rob Koster kon een botje scoren 2 plaatsen rechts van me en later Mischa Voskamp ook 1 botje. Na anderhalf uur kam er eindelijk water in de mui en dat ging best rap. Na 2 uur kon ik er niet meer doorheen en moest ik in het muitje peuren voor een klein botje. Anders dan kleine krabbetjes kam er niet naar boven. Links zag ik Piet de Vlieger 3 plekjes verderop uit de inloop van de mui een mooie bot naar boven toveren aan de feeder en dat was dat. Na 14.00 uur was het uit en over en had het niets opgeleverd. Gelukkig hadden de anderen het beter gedaan in de andere vakken.
Dennis pakte een mooie 1 in het E vak en Niek een 1 in het C vak. Rudi pakte een 3e plaats in het vak en Wim en ikzelf kregen punten aan ons broek. Uiteraard werden we weer opgehaald met de platte kar en werden we weer netjes afgezet op de parkeerplaats.
Na een tombola de prijsuitreiking en waren we 4e als team en dan drukken de punten zwaar op de uitslag als je een 0 incasseert.
1e plaats was voor het team van Westland voor het Eagle team. Prijswinnaars van harte gefeliciteerd en Ter Heijde vissers het was weer een mooie goed georganiseerde wedstrijd om mee te doen. Volgend jaar ben ik er zeker wel bij.

Groetjes Herbert


Geen opmerkingen: