zondag 4 mei 2014

Beet Westland Trofee 2014

Vismaten,

Deze zaterdag werd besteed aan de Beet Westland Trofee met de teammaatjes en we gingen vissen op het strand van Ter Heijde.
Al vrij rap waren we in de Viskeet in Ter Heijde en was het al snel gezellig. Nada de kaarten geschud waren had iedereen zijn nummer en ik mocht naar nummer A7. Dennis, Niek, Marcel en Wim werden over de andere vakken verdeeld.
Nadat de koffie naar binnen as geslurpt en het verhaaltje was gedaan konden e de spullen in orde maken en op de kar gaan zitten. Vak A was best wel ver weg en ik kwam zowat bij s'Gravezande uit bij opgang Vlugtenburg.
Al gauw was de stek gevonden en stond Jim Sonneschein links van me. Bij de Edelkarper stond hij rechts van me. Rechts van me een onbekende visser en daar rechts van Cor vd Linde en Willem Louwman.Links naast Jim Sonneschein een oud baasje en daarnaast Linda vd Velde.


Spulletjes klaargemaakt en wachten op het startsein. Dat kwam om 10.00 uur en zo een 100 lijnen gingen het sop in. Het water was voorzien van een schuimlaag van algen die je altijd treft zo rond mei.
Prachtig weer et een windkracht 3 was het prettig vissen. Ook fijn was het dat je een keer geen materiaal verspeelde. Cor vd Linde zat een aantal keren vast maar zat dan ook achter een gemeen randje.
En kwam er vis uit? Jazeker.De beginnummers van het A vak waren zelfs goed te noemen. Ik kon zelf 15 vissen op de kaart brengen door ver weg te vissen en flink uptide te werpen.
Het waren allemaal kleine vissen zo gemiddeld 15 cm. Het grootste botje was 18 cm. Jim had 12 vissen, het oude baasje had 12 vissen waaronder een mooie baars van 44. Cor vd Linde had er ook 15 dus het zou spannend worden.
Hadden we allemaal vis van het team? Jazekers. Allemaal hadden ze goed hun best gedaan. Wim, Marcel en Niek hadden er , Dennis had er 2 dus kon het een goede score worden.
En na 4 uurtjes lekker vissen was het eer gebeurd en werden we weer opgehaald. De verhalen kwamen allemaal los en het bleek dat Edwin Jongenelen er 24 had. Frank Dekker zat in het A vak net voor me met 21 vissen.
Gezellig as het in de Viskeet en de tombola was voorbij voordat je het wist. De prijsuitreiking was daarna en bleken we van de 13 korpsen 3e te zijn geworden.



 Een goed resultaat wederom. Zelf zat ik ook in de prijzen en kon ik de 7e prijs ophalen. In ieder geval lekker gevist onder ideale omstandigheden en dat is ook weer wat waard.



Over 2 weken proberen we het kunststukje te herhalen op de Solleveld bokaal en kijken we of er wat grotere vis zit!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: