maandag 28 oktober 2013

Voorvissen Krabbe Trofee aan strand Renesse

Vismaten,

I.v.m. vakantie had ik tijd genoeg om aas te sprokkelen en om een hengeltje uit te gaan werpen. Donderdagavond hoorde ik dat het parcours verschoven was naar Renesse aan de Rampweg. Zo gezegd en zo gedaan ging ik op vrijdagochtend om slikken bij Eef Hoek en na een bak koffie gingen we op pad.
Het eerste hobbeltje, op deze visdag, wat ik tegen kwam bleek betaald parkeren te zijn. Dit was namelijk tot 31 oktober. Het is maar goed dat ik genoeg bij me had anders was deze vissessie weer voor niets geweest. Ik wilde namelijk hetzelfde tij vissen.'
Een leuke tippel en op het strand ben ik een 100 meter naar links gewandeld. Alleen was ik en al gauw had ik de Shimano Aero Technium ver weg gesmeten met heerlijke pieren en slikken er aan. De Nano van Penn was gekozen om steevast onder het kantje te vissen met een lichte top.
Het bleek in het eerste uur om wijting te doen. Ik haalde in het eerste anderhalf uur 3 wijtingen naar boven en 2 botjes onder de kant. Mooie visserij dus en een hoop publiek op het strand. Een lichte bries in de rug en afgaand tij.
En er zat nog vis ook. De Krabbe had een goeie keuze gemaakt om hun wedstrijd hier te houden. Ik kwam ze nog tegen halverwege de sessie want ze wilden weten hoeveel mensen ze kwijt konden.
Uiteraard met het lage getij viel het stil en het rare was dat het water bijna niet op kwam. Geen stroming dus maar om wel wat te weten steevast gevist onder de kant en ver weg.
Van ver weg kwam er geen vis mer uit en dat kan ook niet want wijting pak je als er stroom staat. Onder de kant op een pakweg 20 meter zat een randje waar ik steevast de Penn hengel deponeerde en ook goed was voor bot. Zou dit op andere plaatsen ook zo zijn?
Veel publiek met honden en kleine kinderen maakte het gezellig aan het strand. Ook veel lopers met paarden kwamen er voorbij.
In ieder geval kon ik met 2 uur opkomend water nog 5 botten er bij vissen dus deze sessie was goed voor 10 vissen.
Om 3 uur lekker alles opgeruimd en fluitend terug gegaan voordat de meter afgelopen was.

Groetjes Herbert





















Geen opmerkingen: