maandag 28 oktober 2013

Krabbe trofee 2013

Vismaten,

Met een goed gevoel reed ik naar de Schutse toe in Burgh Haamstede waar ik niet de eerste was. Marcel was er ook en al gauw liep de zaal vol met vissers. Een 80 vissers hadden zich ingeschreven voor deze mooie wedstrijd.
Veel te weinig uiteraard maar dat was te wijten aan de slechte vangsten van voorgaande jaren. Tel daar de andere wedstrijden bij op. B.v. de Walcherencup. En de dag erop de Snertwedstrijd en je hebt zo een aantal vissers minder.
In ieder geval kregen we de kaarten van onze captain Marcel en het Cordes Travel Team was weer compleet. Wim Hilleman, ikzelf en Marcel stonden aan de lage nummers! Rudy en Dennis stonden aan de hogere nummers.
Op het strand meegelopen met Niek Romijn die een aardige tippel voor de boeg had kwam ik al vrij vlot op nummer 29. 100 meter meer naar links dan ik voor gevist had. Zou het zo gaan als de dag er voor? Laten we het hopen van wel. Rechts van me de familie Verlinde die een aardig potje kunnen vissen en altijd in zijn voor een leuke babbel. Jan Hennekam stond meer naar rechts en zou met zijn werpkunsten goede zaken kunnen doen.
Om 11.30 uur dan het sein om te werpen en inderdaad Jan Hennekam haalde in de 3 draaien dat hij deed 4 wijtingen op afstand naar binnen. Naar later bleek ving hij daarna helemaal niets meer.
Ik kon ze op afstand niet te pakken krijgen en een enkele visser wist een wijting te pakken te krijgen. Arjan de Bruine en Adriaan Otte stonden ook vlakbij en al gauw had Arjan een mooie schar te pakken.
Na 5 worpen ver weg werd er niets meer gevangen. Dan maar kijken of er zo'n rand onder de kant zat en waarempel ik voelde wel wat putjes en gaatjes onder water. Niet zo veel als 100 meter terug maar het was er wel.
Op de helft zag ik dan toch beet aan de Nano hengel en een mooie bot had een zager niet kunnen weerstaan. Hij deed 26 cm op de lat en dat gaf hoop. De fam. Verlinde viste ver weg en haalde niets uit en zodoende kon ik op het gemak onder het kantje vissen. Maar helaas de bekende botten kwamen er niet uit zoals de dag er voor. Alleen krabben. Ook de portugeese onderlijn bracht niets naar boven.
Ik kwam dan ook niet verder dan 1 vis die in de uitslag de 19e plaats opleverde. Wim Hilleman had ook 1 schar van 22 en de rest een dikke 0. Jammer was dat wel. Arjan de Bruijne van HSV Dreischor kon net als mijn linker buurman nog een vis aan de zij binnendraaien. Grappend zeiden we met z;n allen dat die niet telde.
Kortom een mooie wedstrijd met wat meer wind in de rus=g werd een prooi voor Jan Hennekam die de eerste plaats pakte en het Spro team ook de eerste plaats deed bezetten.
HSV Dreischor werd knap 2e en Zeevisteam Zuid West 3e. Zo zie je maar weer dat voor vissen 2 kanten kent. Ik wist wat er gebeurde en dat kwam ook uit maar dat geld dus niet voor de andere dag.
Enfin lekker gevist, geen onderlijnen verspeeld en weer gauw van het strand af want er zou nog een clubwedstrijdje volgen.

Groetjes Herbert


Geen opmerkingen: