zondag 20 oktober 2013

Een draak van een PKC wedstrijd!

Vismaten,

Veel te kort deze nacht. Rond 2 uur ging ik er in en om half 6 er weer uit. Naar de carpool te Oude Tonge en Dennis opgepikt. Rudi, Marcel en Wim reden achter ons aan. Kwart voor 8 waren we bij HSV de Sportvisser en al de zaken geregeld die nodig waren. Na een bak koffie en een kleine aankondiging konden we naar  het strand.
Geweldig weer weinig wind en een mooi strand. Ik was wel benieuwd naar het apehaar verhaal want dat zou nog wel eens lijn kunnen kosten.
Samen met Fred van Toledo liep ik op naar B 28. Rudi stond in vak A. Ikzelf in B, Wim in vak C, Marcel in vak D en maatje Dennis in vak E.
Om 10 uur het startsein en vlogen er 150 loodjes het ruime sop in. Een mooi gat voor de deur met een zandbank verderop.
Ik aasde aan en zag mijn lijn slap hangen. Snel er naar toe maar te laat. Het wier onder de kant had zich vergrepen aan mijn hoofdlijn en binnendraaien was niet mogelijk. Al gauw knapte de hoofdlijn en was de spoel verloren.
Snel de andere hengel erin en gooien maar. Nu de hengel hoger gezet en strak gedraaid zodat dit euvel opgelost zou zijn. Voor de rest geen last meer gehad maar moest wel om de 5 minuten draaien anders kon de vis het aas niet meer vinden van het plakwier wat om de haken zat.
Werd er vis gevangen? Ja maar niet door mij. Wat ik ook deed en welke onderlijn ik gebruikte. De vis zat duidelijk niet op mijn tekkie.
Mijn buurman deed het beter. Hij kon in het eerste uur 4 visje landen. In In het laatste uur draaide hij er nog eventjes 2 botten uit van in de 30 cm. Wat deed hij anders dan ik? Niets want hij gooide ook net achter het bankje met hetzelfde aas en dezelfde onderlijn. Fred kon ook een fraaie bot landen. Deze gelukspik nam de bot mee met de haak in de zij. Maar ja lelijke mensen hebben altijd geluk he Fred? (grapje)
Hoe ging het met de rest van het team. Gelukkig had iedereen vis. Wim was de winnaar van het team want hij kon 6 vissen op de kaart krijgen, Dennis 3, Rudi 2 en Marcel 1 vis. Jammer genoeg kon ik zelf niet de vis laten meten.
Wat dit voor consequenties heeft voor de ranking daar heb ik nog geen idee van maar dat zien we zondagavond wel op de site van de PKC.
Volgende week naar de Krabbe trofee en achteraan nog even een avondwedstrijdje van de Zeenaald. Nu eerst ff uitslapen.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: