maandag 28 oktober 2013

10e clubwedstrijd ZHC de Zeenaald Nieuwe Waterweg

Vismaten,

Van het strand van Renesse af en afreizen naar de clubwedstrijd van de Zeenaald. Dat was het euvel en had ik me al voortijdig verontschuldigd bij de organisatie van HSV de Krabbe.
Aas had ik zat van diverse buren gekregen en kon ik vlug naar de Pionier toe. Prima op tijd om nog een bakkie koffie te doen en een praatje pot te houden en alles nog eens na te praten. En om half 6 gingen we naar de Waterweg toe. Bij de Picknick plaats begon nummer 1 en naar de kering toe moest ik naar me stekkie. Op nummer 22 namelijk naast de mannen van Dominie en rechts van me Grauwmans Senior. Marcel stond daar weer rechts van.
Gauw de Nano hengel weer opgetuigd met de middelste top en onderlijnen met kleine haken. Ik verwachte dat het grondel werk zou worden in het eerste uur en naarmate het meer donker zou worden verwachte ik meer andere vissoorten.
Blijkbaar had Marcel de zelfde gedachte want hij ging na het beginsignaal als een speer. Trekken van 3 grondels aan de maat betekende dat ik deze visser dus niet bij kon houden. Ik trok er grondels uit van onder de maat en das gewoonweg pech. Ook kon ik de beten niet verzilveren omdat ik met nylon zat te vissen. Marcel viste met touw en dan zie je de beten toch wat beter.
Maar goed je kan niet beter doen dan je best en naarmate dat het meer donker werd ging het beter. Diverse botten passeerden de revue en ook nog een mooi baarsje. 3 uurtjes is dan toch net te weinig om je score dan beter uit te buiten. Marcel won na 3 uurtjes vissen de pot met 28 vissen. Henk Vermeulen viste een 2e plek.
Ik kon zelf 18 vissen uit het water toveren waarvan 14 maatse en dat was te weinig. 3 maatse visjes meer en je zit in de bovenste regionen maar dat was dus niet zo.
Niet echt lekker gevist maar toch de nodige vissen boven water gehaald en een leuk weekend gehad.
Nu ons opmaken voor het NK waarvoor we weer gaan voor vissen bij Groote Keeten in Noord Holland.

Groetjes Herbert


Geen opmerkingen: