zondag 28 april 2013

Voorselectie NK regio Zuid Domburg

Vismaten,

Deze week een aantal dagen vrijgemaakt om de voorbereiding te starten voor de voorselectie van het NK regio Zuid. Op donderdag met teammaat Wim wezen steken en vrijdag een lekker dagje staan hengelen met Dennis.
Dat voorvissen ging trouwens heel erg goed. Ingeklemd tussen de mannen van Spro en Penn vingen we vrijdags op Domburg goed vis.
Rond 8 uur stonden we vrijdags paraat op het strand van Domburg. We wisten niet precies waar het uitgezet zou worden want daar waren de meningen over verdeeld. Dus bij de 7 golven de overgang genomen wat naar later bleek eind vak B te zijn geweest.
Enfin de plu was meegenomen en dat was geen overbodige luxe. 1 hengel ver weg en 1 kortbij en kijken wat er zat. Deze voorvissessie hebben we geloof ik met 2 hengels 10 keer ingeworpen. De regen kwam dusdanig naar beneden dat schuilen noodzakelijk was. Frank Dekker die links van ons stond ving ook een lekker bekkie vis, Dennis had er 6 ikzelf had er 8 en Arjan Rijnberg had 11 scharretjes. Hijzelf kon naast de palenrij de bot niet vinden. Waar wij stonden zat de bot er mondjes maar alhoewel ikzelf begon met een doublet van dertigers. Vis zat er genoeg maarrrrrr het was slecht weer met wind uit de noord en de andere dag zou het anders zijn hadden we al gezien...... Rond een uur of half 12 ingepakt en lekker naar de MAC en dat ging er goed in!

Zaterdag D-day dus en al om 5 uur zat ik in de auto om naar Bruinisse te gaan om Dennis op te halen. Als team hadden we om 6 uur afgesproken op de carpool bij Serooskerke en na het aas verdeeld te hebben op weg naar de Couburg.
Hemelsbreed mooi weer hadden we, veel zon en weinig wind wat het een heerlijke visserij zou maken. In de Couburg een lekker bakkie genoten en de kaarten in ontvangst genomen.
Dennis stond in vak A, ikzelf in vak B, Rudi vak C, Marcel en Niek in vak D en Wim in vak E. De kaarten waren dus geschud en konden we naar het strand. Dennis stond aan de glooiing van de Baaiweg wat eigenlijk uit het parcours gehaald zou worden.
Gauw Dennis de auto uitgegooid en naar vak B. We stonden allemaal op nr. 2 dus laag in de vakken. Meestal is dat ook geen goed teken want ik had al gemerkt dat bij alle wedstrijden de hogere nummers favoriet waren.  Maar enfin we moesten het hier doen. Na een wandeling kwam ik aan op plaats B2 en constateerde dat ik naast Angelo Hense stond en rechts van me Omar van de Edelkarper.
Peter Mesie stond naast Angelo op A38.Feitelijk had ik daar niets mee van doen maar het is een verwerper en daar moet je op letten.
Om half 10 een half uur later dan gepland dan het beginsignaal en een 190 lijnen gingen de lucht in. Iedereen stond in het lekkere zonnetje te wachten op de eerste haal van 3 vissen maar het zou o zo niet waar zijn.
Angelo trok er in ieder geval een scharretje uit in de eerste draai en voor de rest had niemand wat! Het eerste uur ging voorbij en niemand ving vis. Geen visje gezien totdat Peter Mesie van een meter of 50 een bot naar boven haalde. Iedereen veerde op en ging op die afstand vissen. Ikzelf mocht na 2 uur vissen een mooie schar van 80 meter weghalen en was er gelukkig mee. Er werd namelijk helemaal niets gevangen. De controleurs hadden 5 personen met vis en daar was ik de hoogste van met 24 cm.
Na 4 uren vissen was iedereen het aardig zat want er werd compleet niets gevangen op het hele strand niet. Het was het tegenovergestelde van vrijdag en heeft het voorvissen eigenlijk weinig nut gehad.
De schar werd gevangen met de Nano hengel van Penn en deze hengel gaat toch goed de richting op van vanghengel!!!! Een beest van een hengel met die 3 toppen wat zich resulteert in vis vangen.
Deden we het goed als team HSV Oosterschelde Zierikzee? Nee helaas niet, Dennis had niets, Rudi en Niek ook niet en Wim had er 3.
Deze wedstrijd zo gauw mogelijk vergeten en volgend jaar graag weer naar Zoutelande/Dishoek waar momenteel de scharren opgestapeld liggen.
Spullen opgeruimd en iedereen gauw naar de Couburg m de uitslag af te wachten. Jammer dat het 3 uren moest duren dat de uitslag er was, en dat zonder tombola. Enfin.
Ikzelf, Wim en Niek die al geplaatst was voor het NK gaan door naar het NK in Groote Keeten Noord Holland en gaan we daar ons best doen om een visje te vangen maar dan zitten we weer in November.

Volgende week treden we in koppels op in St Maartensdijk om daar een visje te vangen. Zou de Oosterschelde leeg zijn?

Groetjes Herbert

willem(gaatvissen) zei

Hoi Herbert,

Gefelicteerd met je plaatsing. Mooi man! Het leek wel onze voorselectie daar bij jullie, de dagen ervoor goed vangen en op de dag zelf ben je blij met 1 vis. Succes op Grootte Keeten!

Vis greetz,

Willem

Herbert vd Vlugt zei

Hoi Willem,

Bedankt voor het bericht. Het viel inderdaad zo tegen. Had het slecht weer geweest dan had er meer vis geweest. Maar de ene dag is de andere weer niet.We gaan er weer een leuke tijd van maken in Groote Keeten.