maandag 22 april 2013

Nieuwe stek Yangtzehaven door de Zeenaald gedoopt!




Vismaten,

De 5e competitiewedstrijd alweer en dit keer gingen we vissen op de Maasvlakte. Gezien de vangsten op het strand van de Maasvlakte 2 verkoos de wedstrijdcommissie dar niet te gaan staan en naar de Yangtzehaven te vissen. Later zou dit een goeie keus te zijn geweest want er wordt op het strand van MV2 gewoonweg helemaal niets gevangen.
Om half 10 ging de toeter daar aan de haven en begon ik met de Penn Nano met een mooie onderlijn gevuld met pieren en slikken. Mooi weer met weinig wind waande ik me in Spanje maar plots werd ik wakker geschud want uit mijn ooghoeken zag ik Lies Wijnhorst een vis vangen. Opkomend tij en het leek wel of de vis met het tij meekwam.
Werd er dan zoveel vis gevangen? Welnee maar bij bepaalde mensen wel. Peter Robert stond naast me en ving 4 vissen waaronder kleine wijting en/of baarsjes en Simon Laay die rechts van me stond pakte 3 baarsjes.


De vis moest wel ver gehaald worden en waarempel 1 x had ik dan toch spanning op de lijn tijdens het draaien. Een ferme bot was gevallen voor mijn aasje en hij telde wel 26 cm. Uiteraard niet genoeg maar ik was al blij dat ik een visje had.
Na 3 uur in de zon was het alweer gebeurd en konden we gezellig een biertje doen in de Stormvogel.
De Yangtzehaven aan de Maasvlakte is een mooie stek met potentie. Een heel lang stuk viswater met diep water in bereik. Het lijkt wel een beetje op de Amazone of Mississippihaven.
Alleen wat lastig is zijn de stenen die een glooiing vormen en deze liggen los. Kijk hier dus voor uit met laag water.
De toekomst zal moeten uitwijzen of hier nog een asfaltlaag gerealiseerd wordt maar we hebben in ieder geval een visstek bij. Laten we het in ieder geval schoon houden dan hebben we in ieder geval een goede daad gedaan.
De wedstrijd werd gewonnen door Johan Rombouts met 6 stuks en 131 cm. Nu gaan we ons opmaken voor de voorselectie NK regio Zuid te Domburg en gaan we kijken of we ons kunnen plaatsen voor het NK!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: