dinsdag 2 april 2013

Internationale wedstrijd de Edelkarper

Vismaten,

HSV de Edelkarper organiseert al jaren hun internationale wedstrijd wat zich afspeelt rond Zoutelande richting Westkapelle. Altijd druk bezocht en nu dus ook weer met een 175 man aan het parcours. Al vroeg was ik bij maatje Dennis om tezamen naar de Couburg te gaan en eerst bij hem de spulletjes overgeladen en een lekker bakkie doen. Dennis was nog even zijn piertjes aan het verzorgen wat hij vakkundig deed.
Daar zal het niet aan liggen grinnikte ik en daarna sloeg hij de kranten dicht. Laten we het hopen dacht ik naderhand zo.
Het parcours op zich kenmerkt zich met diep water met kleiranden waar sommige visser zich aan stukbijt. Reden genoeg om wat dikker te vissen dus. Later zou blijken dat het geweldig visweer was maar wel een gierende stroming waar veel vissers moeite mee hadden.
In de Couburg was het gezellig en al gauw had teammaat Niek de kaarten opgehaald. Nummer 89 had ik en Dennis 61 en dat kwam mooi uit. 1 parkeerplaats was voldoende.
Na de koffie was het tijd om te gaan en liepen we al gauw "de hoge hilt"op. Wat een beklimming zeg. en hier splitsten onze wegen. Ik moest nog een vak naar rechts toe en al gauw had ik mijn spulletjes opgesteld staan.
Als ik zo naar de rode boei keek stroomde het als een gek. Ankeren verplicht dus en wat lijn geven. Alles voorbereid en ik was er klaar voor. Tussen de palenrij zag ik allemaal kanjers staan waarond Remi Lindhout, Wilco Keur, Arjan Geelhoed, John Soederhuijssen, Linda vd Velde en nog wel een aantal. Ruud van Noord zag ik zwaaien aan de linkerkant van het andere vak.
Om 10.00 uur dan het startsein en daar gingen de onderlijnen het sop in. Wilco keur kwam als eerste terug met een bot aan de lijnen en nu was het zaak dat iedereen binnendraaide om kantklossen te voorkomen. En dat lukte vrij aardig de gehele wedstrijd. Maar lange tijd gebeurde er niets. Wilco pakte al gauw zijn 2e en 3e vis en na 2 uur gaf Remo Lindhout ook nog eens gas door even gauw een doublet schar en nog een aantal vissen te vangen.
Ik kon waarschijnlijk de afstand niet halen die zij gooiden dus dat was dikke pech. Het laatste uur ging de stroming gelijk onnoemelijk hard de andere kant weer op. Zodoende het laatste uur op een meter of 40 gevist en de een na laatste draai warempel een botje van 15 verschalkte de slik gulzig.
op dat moment hadden wij 4 man met vis. Rudi had er 5, Dennis had er 3, Niek had er 2, ikzelf had er 1. Van Wim hoorden we dat hij 1 vis had maar waarschijnlijk niet telde. Zijn voorslag brak af in enkeldiep water en hij kon zijn onderlijn pakken waaraan een wijting hing. De vis was gemeten maar onder protest want de vis zat nu aan een afgetrokken lijn. Naar later bleek dat de vis inderdaad niet meetelde.
Na 14.00 uur lekker gevist te hebben de spulletjes weer opgeruimd en de terugreis aanvaard. Bij het Zeehengelsport team een gezellig biertje gedaan en daarna de prijsuitreiking meegemaakt. Als team pakten we de 14e stek. Het visje van teammaat Wim bleek achteraf een duur visje te zijn maar dat is ook weer vissen. Hij had gewoon dikke pech. Dennis zat wel in de prijzen met 3 vissen en kon een mooi foudraal uitkiezen.
De wedstrijd werd gewonnen door Martijn Westdorp waarvoor proficiat en bij de teams kaapte het Zeehengelsport magazine team de 1e plaats weg voor het team van Spro!
De wedstrijd was prima georganiseerd en dit keer was er rekening gehouden met de tussenruimte van de vissers want we konden prima uit de voeten. Jammer dat de vis er niet dik zat maar dat was wel in de lijn der verwachting. Nu ons opmaken voor de volgende en dat is de Penn wedstrijd te Wijk aan Zee.
Over Penn gesproken, de 4.5 meter stok Penn Nano Torque uitgetest en in orde bevonden. Deze hengel kan zich scharen bij tophengels als Shimano, Spro, Grauvell ed. Door de kleiranden heen gaf de hengel met zijn feedertop geen enkele krimp. Prima mee gevist!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: