maandag 8 april 2013

2e wedstrijd Penn Korps Competitie Wijk aan Zee

Vismaten,

Na de teleurstellende 1e wedstrijd van de Penn Korps Competitie, waar we de 25e plaats hadden bemachtigd, mochten we nu aantreden voor de 2e wedstrijd die gehouden werd op het strand aan Wijk aan Zee.
De verhalen en geruchten waren niet best en werd er maar weinig gevangen maar toch hadden we de moed erin. Het Cordes Travel Team bestaande uit Rudi, Niek, Wim, Dennis en ondergetekende waren al vroeg op pad. En rond een uur of 7 kwamen we, Wim, Dennis en ondergetekende in het strandhuis aan waar ikzelf de trekking mocht doen voor de plaatsen. Gelukkig kwam Dennis al gauw aan met een lekker bak koffie. uiteindelijk mocht ik dan ook het bekende balletje trekken en mochten we allemaal op nummer 20 staan. Vliegensvlug werden de kaarten omgekeerd en op aanwijzing in de bakken gedeponeerd. Zodra de kaarten werden omgedraaid wisten we waar we moesten staan. Niek in, Herbert in vak B, Wim in vak C, Rudi in vak D en Dennis mocht het verst stekkeruh naar vak E. Alles verliep vlekkeloos en al gauw liep ik na het verdelen van het aas al in vol ornaat naar de waterkant.
Al gauw had ik B-20 te pakken en zag dat het een mooie stek was. Het weer was buitengewoon! Een lekker zonnetje en een mooie branding in de zee. Een mooie dikke mui had ik voor me waar best wel ns vis in kon zitten.
Gauw de spulletjes uitgestalt en de Penn Nano hengel in stelling gebracht. Een heerlijke hengel om in de mui te gooien.
Rechts van stond Edwin de Lange van zeevisteam Brabant en dat kon je wel merken. De joligheid was niet van de lucht en het was gezellig. Links van me stond Mischa Voskamp ook al zo'n goed visser die met zijn haags accent mooie uitspraken kon doen.
Verderop zag ik Jan Hennekam van Spro staan en nog wel meer bekenden. Zoals Fred van Toledo van de Zeenaald. Afijn Edwin zou ver weg beginnen met 14/100 nylon op zijn spoel maar ik dacht daar toch wel anders over. Ik hoorde wel van Rudi dat ver weg kleine botjes waren gevangen maar de put voor me trok harder aan me zodat ik besloot om dichtbij te gaan beginnen.
Om 10.00 uur was het zover en met een matige krachtsinspanning deponeerde ik de onderlijn aan het einde van de put waar de rollers overheen kwamen. Na een half uur een mooie doorbuiger en kon ik de eerste bot noteren van 31 cm. Vreterij was er minimaal. Mischa en Edwin pakten ook hun visje maar steeds was ik gelukkig hun een slag voor. Jan Hennekam ook ook lekker de vis gevonden en eindigde na 4 uur vissen op 6 vissen. Ikzelf kon 4 vissen op de kaart noteren. Ondertussen hadden de andere teammaten ook laten weten dat ze vis hadden. Een goed resultaat! Wim had er 5, ikzelf en Dennis hadden er 4 en Rudi en Niek konden allebei 1 vis noteren.
Na 4 uur achteruit lopen op het strand was het klaar en mocht ik constateren dat ik weer heerlijk gevist had. Tevens was de wedstrijd prima georganiseerd en waren de controleurs ook gezellig, strang en rechtvaardig en zo hoort het ook.
De tippel terug naar de parkeerplaats was een peuleschil en al gauw deponeerden we de spullen in Wim zijn auto.
Daarna begon uiteraard het uithoren van de ander e teams en hoorden we diverse getallen. Het beste was maar gewoon om de uitslag af te wachten en dat zou een dag later zijn.
Het bleek dat we een nette 8e plaats hadden behaald tussen allemaal geweldige teams. Hierdoor schoten we als een komeet omhoog van plaats 25 naar plaats 16. De volgende wedstrijd zal in juni zijn en dan is plaats van handeling de Baaiweg te Domburg. Laten we hopen dat de visgoden ons gezind is en we een mooie plaats kunnen bemachtigen.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: