maandag 3 september 2012

Orisantcup Oosterschelde Colijnsplaat

Vismaten,

Begin september en nog steeds mooi weer. Snotverkouden haalde ik Wim Hilleman op die ook meedeed met het vervissen om deze cup. Rond half 3 waren we bij camping Orisant om in te schrijven en het was al redelijk druk. Rond de 53 vissers kwamen af op deze wedstrijd en na een biertje genuttigd te hebben reden we naar de plek onderaan de dijk nabij de camping. Lekker vissen aan de Oosterschelde met mooi opkomend water en we hoopten allemaal dat de vis er ook over zou denken. Nummer 72 had ik getrokken en ik besloot om ver te gaan beginnen. Alle buren visten dichtbij dus was benieuwd. Rond half 4 het beginsignaal en 53 onderlijnen gevuld met allerlei soorten aas vlogen het zilte nat in. Na de eerste trekken was het al duidelijk met deze stroom kwam er dus behoorlijk wat wier mee. Afwisselend ver weg en dichtbij vissen leverde helaas niets op. Mijn linkerbuurman viste een harder op zonder het te weten en beet gezien te hebben. Een aantal andere vissers konden een botje scoren. ikzelf, Wim en Niek bleven keurig met een schone kaart verstoken. Om half 7 was het eindsignaal alweer daar en dropen we weer af. Deels ging naar de prijsuitreiking maar Wim en ik verkozen het om het hazepad te kiezen naar het thuisfront. Een slechte visserij dus aan de Oosterschelde die schijnbaar voor de bodemvisserij steeds slechter gaat worden. Over 2 weken weer eens naar de Europoort om een gokje te wagen op een visje!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: