zaterdag 15 september 2012

7e wedstrijd competitie Eef Hoek Hengelsport

Vismaten,

Vandaag vrijdag de 7e competitiewedstrijd alweer van Eef Hoek Hengelsport! Ditmaal moest het weer gebeuren in de Nieuwe Waterweg maar eerst moesten we ons verzamelen in de hengelsportzaak wat aardig op een clubhuis begint te lijken. Iedereen druppelde binnen en ik had bijtijds het aas in de koelbox gedaan zodat we op tijd wegkonden. Toen iedereen er was konden de nummers opgenoemd worden waar iedereen stond en konden we vertrekken. Ditmaal werd er besloten om achter de kering te gaan vissen i.p.v. ervoor. Vele wenkbrauwen fronsden al want voor de kering heb je dieper water.
Maar afijn de organisatie beslist en we gingen op pad.
Ik had nummer 1 getrokken en dat was in het volgende vak tussen de strekkers na de vuurtoren! Op het gemak konden we ons posteren alleen er stond nog een poefje wind die net iets te lastig was om de feeder te gebruiken.
Het werpkanon de Shimano opgetuigd en de K2 Red Metal met zachte top. Die moest het voornamelijk gaan doen onder het kantje want de verwachting was dat daar het moest gebeuren.
Om 21.00 uur dan het verwachte beginsignaal en zo ronde de 16 onderlijnen vlogen het sop in. De meesten uiteraard dichtbij zo ook teammaatje Marcel IJzenbrandt die op nummer 2 stond. Hij pakte in de begindraaien al gauw vis en toen ik bij hem kwam had hij al 3 vissen in de tas. Ik had zelf geen stootje gezien. Het aas ging er niet af en de foampjes die ik gebruikte gingen erna ook weer af want op dat moment werkte het niet. Dan maar krabben vangen want die zaten er zat. Het aas vloog er nu af en na een anderhalf uur toen Marcel op 5 vissen zat was ik het al behoorlijk beu want ik stond nog steeds op die gehate 0.
Overigens was het overal behoorlijk sprokkelen voor een visje en ik was niet de enigste met een 0.
Enfin ik besloot toch om de foampjes erop te doen om aas te sparen en om toch een stuk verder te gaan vissen. We lagen op 30 meter te vissen met tussendoor een verre worp maar nu besloot ik de lijn eens op een meter of 60 te leggen. En waarempel er kwam vis uit een botje had zich verschalkt. De draaien die erna kwamen leverden gelijk 2 baarsjes en een botje dus dat ging lekker en stond ik op bijna gelijke hoogte van Marcel. In de hoop dat het elders wat minder ging trok ik de daaropvolgende draai een grote fint uit het water vermoedelijk dat het door de foampjes kwam doordat dit nogal dwarreld boven de bodem.
5 vissen nu en het devies was doorgaan en het hielp nog ook. Een doublet botjes kwam erbij en met Marcel was het nu echt wie het laatste visje zou vangen.
10 minuten voor het eindsignaal draaide ik de lijn strak om de beet beter te kunnen registreren maar dat ging niet want de hoofdlijn liep helemaal naar rechts. Hoe kan dat nou weer mompelde ik en mopperend strompelde ik naar beneden het gladde talud af. Ik moest een behoorlijk eindje naar rechts lopen om de hoofdlijn van achter een rotsblok te halen en na het strak draaien van de lijn voelde ik een vis bonken. Een mooie baars dacht ik en voorzichtig dirigeerde ik de vis naar de kant. Na een aantal minuten kwam de vis eruit en een mooie diklipharder was mijn deel. Gauw naar boven met die vis anders was ik hem kwijt. Na meting bleek deze harder een mooie 61 cm te zijn. Al gauw was het eindsignaal daar en konden we opruimen. Na bij elkaar gekomen te zijn onder het genot van een biertje de vissen gemeten en geteld. Had ik met Marcel dan toch 8 vissen en mocht ik blij zijn met die 2 bonusvissen van behoorlijke lengte. Gezien het aantal en de lengtes mag ik deze keer een 1 neerpennen in het klassement want volgens ons kwamen andere vissers er niet aan. De visserij was matig in de Nieuwe Waterweg maar verrassend is het altijd zeker. Nu opmaken voor de clubwedstrijd van de Zeenaald van morgen en zien we wel weer wat er van komt!

Groetjes Herbert

willem(gaatvissen) zei

Hoi Herbert,

Sterk terug gekomen, zo zie je maar het begin van een wedstrijd zegt nog niks. Gefeliciteerd met je 1e plaats.

Vis greetz,

Willem

Herbert vd Vlugt zei

Hoi Willem,

Dit keer was het geluk aan mijn zijde.
Dat mag wel eens vaker voorkomen hoor hahahaha.