zondag 17 juni 2012

Zeenaald wedstrijd voor het goede doel

Vismaten,

Vandaag stond de wedstrijd voor het goede doel op de kalender en dat betekent steevast vissen in de Dintelhaven. Vooraf uiteraard veel slikzagers gehaald en een aantal piertjes zou ik van teammaatje Marcel krijgen. We visten in koppels en vooraf hadden we al briefjes gemaakt met de namen erop. Ik viste met Wim Hilleman en Johan Rombouts viste met Marcel IJzenbrandt. 2 Cordes Travel teams dus die hun best zouden gaan doen.

Al vroeg was ik in de Nieuwe pionier en kon ik mooi bijbeppen met iedereen onder het genot van een koffie! Uiteindelijk kwamen de andere maten ook en konden we plannen maken. Ik trok nummer 6 en Wim uiteraard aan de andere kant. Marcel stond op nummer 17, naar later bleek ik hem niet te kunnen zien. Het aas verdeeld en we konden aan de gang. Ik stond helemaal achterin door de bocht heen en ik kan wel zeggen dat we daar aan het brede stuk stonden. Geflankeerd tussen Rob Punselie en Arthur van Tienen, de 2 kemphanen van de Eurovissers, kon ik me naar beneden laten glijden met heel mijn gerief. Links van Rob stond Willem Louman, ook een fantastisch schrijver, die ook een weblog heeft, zie hiervoor willemgaatvissen.blogspot.nl/. Het was laag water en dan is het prettig toeven beneden aan de glooiing. Halverwege zouden we naar boven gaan. Waren de vangsten prima te noemen? Nou nee het was niet echt best. Begonnen Arthur en Rob vrij aardig, ik had zelf het eerste uur nog helemaal niets en viste afwisselend ver weg en dichtbij met de feeder. Vreterij zat er ook weinig en af en toe lreeg je een aardige beet van een krab. De stroming moest er duidelijk inkomen en na een uur kon ik ook aan de grondels komen. Toen ik naar boven klauterde had ik 4 vissen en liep 1 a 2 vissen achter op de andere mannen. Halverweg hoorde ik dat Marcel 7 maatse vissen op de kaart had en dat is goed maar liep ik achter. Het water kwam op en het was tijd om te verkassen naar boven. Je kan wel nagaan dat het een crime was om met al je spullen heelhuids boven te komen maar ik had het gered met alle trucen die ik in huis had. Toen ik boven stond kon ik toch beter werpen en begon ik te vangen. Doubletjes aan grondels en botjes kwamen naar boven en waar de anderen stil vielen ving ik door. Na het eindsignaal had ik 11 maatse vissen en 131 cm  aan vis. Daarna de spulletjes opgeruimd en bij Marcel met de mannen een biertje genuttigd. Wim bleek het goed gedaan te hebben met 177 cm. Johan had 107 cm en Marcel 147 cm. Aardige cijfers allemaal en Wim en ik bleken Johan en Marcel gewoonweg verslagen te hebben en dat moesten ze aan horen. Hoe het zou zijn over de algehele wedstrijd zou later blijken. De tombola was groot en de Zeenaald ratelde de prijzen er door heen. Alles was strak en goed georganiseerd maar dat kan je wel aan de mensen van de Zeenaald overlaten. Linda vd Velde pakte de 1e plaats met 202 cm en ze koppelde met Ilonka Rijnberg die gewoonweg het andere vak won. Heel het mannenveld werd compleet gedist door 2 dames die ook het koppel wonnen. Prima gevist dus blijkt maar weer. Ikzelf was 7e in mijn vak en 14e overall en samen met Wim pakten we de 2e plaats in de koppelstand. Wim werd zelfs 3e achter de dames en Marcel werd 4e overall! Marcel pikte met Johan de 8e plaats in van de kloppels. Een prima prestatie van de beide Cordes Travel koppels en kijken we weer vrolijk naar de volgende wedstrijd!
De opbrengst van het goede doel was 2600 euro en kwam ten goede voor de Agatha kinderboederij te Oostvoorne. Een mooi bedrag bijeengevist door ca 90 vissers.

Groetjes Herbert

2 opmerkingen:

willem(gaatvissen) zei

Hoi Herbert,

Weer een mooi resultaat voor het cordes travel team. Had zelf daar ook grondels verwacht onder het kantje net als het smalle stuk, maar nee, helemaal niets. Toch gezellig gevist en volgende keer proberen we het gewoon opnieuw. En bedankt voor de reklame ;-).

Vis greetz,

Willem

Herbert zei

Hoi Willem,

Ik trof het nog met die vissen in het laatste uur. Al met al een meevaller en voor het team was het ook zeer leuk.
We spreken elkaar zeker tijdens een volgende wedstrijd.

Groetjes Herbert