maandag 28 mei 2012

Vissessie aan de schouwse dijk

Vismaten,

Omdat ik nog wat pieren en slikken over had, op deze 2e pinksterdag er vroeg uit getrokken om aan 1 van de Schouwse dijken nabij Zierikzee, deze aan het zilte nat toe te vertrouwen!
Rond half 7 op de plek van bestemming een 2 haaksonderlijn ingeworpen met een glijdende dobber eraan om een geep te verleiden om er in te bijten. Heerlijk rustig weer en bij de dobber zag ik gelijk al kolken erom heen maar voor de rest werd het aasje met rust gelaten. Jammer is dat want een geep aan de dobber is gelijk altijd een leuke sport. Het zonnetje kwam steeds verder op het water te staan en vrolijk zag ik een half uur later een geep springen. Botten zaten er niet zou later blijken maar des te hoger het water kwam ook geen geep meer. Jammer want ik had ze best wel nodig want mijn aas raakte op. Wat er wel meekwam was vuil aan de haken en dat is geen goed teken. Immers je kan dan je lijn niet lang laten liggen en je moet eigenlijk het aas voor de bot gooien zodat deze gelijk het aas kan pakken. Enfin na het keren van het tij kwam er flink wat wind opzetten en had de geep ook geen kans meer en droop ik rond een uur of half 11 weer af. Lekker genoten in het zonnetje maar helaas visloos. Ben benieuwd wat dat gaat worden met de Steiloore Trofee als deze vervist wordt.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: