maandag 28 mei 2012

6e bekerwedstrijd ZHC de Zeenaald Dintelhaven

Vismaten,

Na een maandje vakantie en geen hengel aangeraakt te hebben stond ik te gieren in mijn tuig om te gaan vissen. De laatste competitiewedstrijd, en en we zitten dan voor de zomerrecessie, voor de eerste helft van het jaar. Doel was het strand van Rockanje maar bij de opvangplek aangekomen, namelijk het cafe Alardus kregen we de mededeling dat we gingen vissen in het smalle stuk van de Dintelhaven. Op het strand van Rockanje was het te druk met badgasten dat vissen niet mogelijk was. Afijn Dintelhaven dus en dan met name het smalle stuk. Gelukkig had ik voldoende slikken bij maar sommigen ook weer niet en dan is het een domper als de locatie veranderd wordt. Ook had men geen makreel bij inclusief mezelf. In ieder geval veel blije gezichten want Rockanje staat bij iedereen niet erg favoriet. In ieder geval iets om over na te denken bij de organisatie om eens deze locatie er uit te halen. Immers we krijgen stekken erbij zoals de 2e maasvlakte.
Rond half 6 was ik op de aangemerkte stek enwel nummer 20 uiteraard stond ik in een hondenuitlaatplek zo aan de uitwerpselen te zien. Afijn om 18.00 uur het beginsignaal en eens kijken wat er zat. Een onderlijn met haakje 8 voorzien van slikken en wat drijvertjes. Het leverde niets op en er stond een waanzinnige stroming. Dan maar 150 gram ankerlood en dat bleef aardig liggen. Rico stond naast me en die pakte in de eerste draai een mooi botje. Ik kon zelf het eerste uur geen vis pakken en met mij zovelen dacht ik zo maar dat zou later wel meevallen.
Na anderhalf uur verder was ik al bezig met de feeder om een grondeltje te pakken en jawel de eerste was een feit. De 0 was weg en zo kon ik nog 4 andere kleine visjes pakken. Rico viste 9 vissen bij elkaar maar wel met een aantal mooie botten erbij. Na de 3 uur vissen werd de balans opgemaakt in de Stormvogel en na een biertje kon de uitslag bekend gemaakt worden. Marcel IJzenbrandt won de wedstrijd met 10 maatse vissen zo rond de 160 cm. Niet groot maar wel voldoende. 2e werd Rico met 9 vissen en 3e Johan Rombouts met 20 vissen!!!
In ieder geval weer een hengel in de hand gehad en een A7 bij elkaar gesprokkeld. Geen hoogvlieger en we zullen later zien of het een schrapper zal worden. Lekker weer, weinig wind maar ook helaas weinig vis. De vis werd plekkerig gevangen ook in de Dintelhaven!

Groetjes en vang ze!!
Herbert

Geen opmerkingen: