zondag 15 april 2012

Voorselectie NK Zuid Domburg

Vrijdag al naar Domburg afgereisd om een vissessie te doen ter voorbereiding voor de voorselectie NK regio Zuid die de volgende dag zou plaatsvinden.
Plaats van handeling was dat we bij de Trommelweg de trap over zouden gaan en daar dan zo rond 11.00 uur beginnen te vissen.
Deze vrijdag met Marcel meegereden die vrij had, de anderen hadden werkverplichtingen o.i.d. in ieder geval waren we met zijn 2en. De trap overgestoken en een mooi zeetje kwam tevoorschijn. Het weer was hemels, volop zon en weinig wind. Hoe de vangsten zouden zijn wisten we niet maar we zouden er voor gaan. Verder naar rechts stond Herman van Spankeren en nog meer naar rechts Kees Westdorp, Erwin vlot en Mike Lubbers.
De visserij was over het algemeen niet je van het want in het putje wat we voor ons hadden zat geen vis ofwel 2 botjes van onder de 10. Marcel had er 1 en ikzelf ook met de feeder. Ik viste met de verwegstok steevast met 2 haken en daar kwam dan in de 4 uur dat we gevist hadden nog 2 botjes bij en 2 baarsjes. Marcel stond tegen de palenrij aan maar kon aan die kant geen voordeel behalen maar haalde ver weg nog 2 baarsjes tevoorschijn. Dat was het en de andere vissers vingen ook niet echt veel. Het zou dus een sprokkelende wedstrijd worden. De enige uitschieter was Frank Dekker die 15 vissen wist te vangen in het zogenaamde E-vak.
Dit wetende de overige teammaatjes de andere ochtend geinformeerd dat er botjes en baarsjes gevangen zou worden.

Op zaterdag dan de voorselectie vervist en al ruim op tijd waren we in de Couburg en na een bak koffie volgde al gauw de kaarten. Wim had vak A, Marcel vak B, ikzelf vak C, Johan vak D en Rudi vak E. Niek zou individueel meevissen . Zogezegd zogedaan en op weg met Rudi in de auto en kwamen we bij de Trommelweg uit. Bij mezelf dacht ik van hee dat vak C kon nog wel eens naar links zijn en kunnen we wellicht een meevaller hebben en ja hoor vak C was rechtvoor en waar ik moest zijn was naar links. C-14 had ik en ik stond op een 20 a 30 meter meer naar rechts toe  dan vrijdag. Een meevaller dus want ik wist wat ik moest doen. Links van me stond Jan Huips en rechts van me onbekende vissers. Uiteraard stonden we weer knus naast elkaar en het zou maar net gaan. De wind was ietwat toegenomen endus hadden we wat meer roering in het water. Het startschot kwam om 11.00 uur en 205 loodjes verdeeld in alle vakken vlogen het zilte nat in. De meesten dichtbij maar ikzelf verkoos om ver weg te vissen vanwege de mooie branding en de zon die erop stond. Een geweldige sfeer en zeker bij Jan Huips want deze beste man had na 1 minuut al een klapper op de top en even later lag er een dertiger bot in de emmer. Zo zei hij ik ben blij dat ik van de 0 af ben en dat geloofde ik maar graag. Maar gelukkig kon ik Jan beantwoorden met een doublet van baars en bot. Zo die zit dacht ik bij mezelf. Maar 10 minuten later mocht Jan weer zo'n prachtige 30er bot in de emmer belanden. Ik kon deze klapper niet beantwoorden zowel ver weg niet als dichtbij. Halverwege kreeg ik toch de 3e vis ver weg gevangen. Een botje vergreep zich op een cocktail van tap, pier en slikken. Blij was ik er wel mee maar het ging niet hard genowg. Jan ving ook zijn 3e bot en op het eind ook de 4e en kon hij zich onbezorgd de wedstrijd uit vissen.
Het eindsignaal kwam om 16.00 uur en de koek was weer op en op dat moment was ik niet zeker van mijn zaak met 3 vissen en 57 cm. Ik wist niet ieder geval dat er een 5 tal boven me zaten inclusief Jan Hennekam die bij de NS zit. Links van me daar had ik geen hoogte van en wist ik het niet wat daar in het vak gebeurde. Enfin de spulletjes opgeruimd en weer netjes in de koffer gedaan want de dag erna zouden we nog een Zeenaaldje doen op Ter Heijde.
Bij de auto hebben we met zijn allen nog een biertje gedaan en bleken we het niet goed gedaan te hebben. Johan had 3 vissen, Rudi 2 vissen, Ikzelf 3 vissen en Marcel en Wim konden de vis niet te pakken krijgen. Niek had ook 2 vissen maar daar zat een 1 punter bij. In de wandelgangen hoorden we ook dat de grote korpsen van Spro, Penn en Grauvell nullen hadden te verwerken.
Bij de Couburg aangekomen moesten we nog tot bijna half 7 wachten op de uitslag. Maar door een rekenstoring in de pc kwamen ze met de beste 20 individuelen aan. De korpsen kregen ze wel voor elkaar.
Met het team waren we als 23ste geeindigd. Veel te laag naar ons zin. De enige die door zou gaan van het team zou ikzelf zijn met een 41 ste plaats en een 9e plaats in het vak. Later zou ook Niek horen dat hij door was met zijn metgezellen van HSV Dreischor. In ieder geval was het een slachting qua vissers die niet bij de 30 procent zaten. Een vreemde visserij daar in Domburg maar zoals Fred van Toledo zou zeggen. Je hebt altijd een uitslag!!

Groetjes Herbert

willem(gaatvissen) zei

Hoi Herbert,

Jammer dat jullie niet door zijn als team. Maar in iedergeval gefeliciteerd dat je individueel geplaatst bent.

Vis greetz,

Willem

Herbert vd Vlugt zei

Hoi Willem,

Ja het was jammer. Nog 1 0 wegpoetsen had prima geweest maar meer zat er hier niet in. Volgend jaar meer geluk hopen we dan maar. Ik zal samen met Niek Romijn de eer hoog houden van ons team! In ieder geval veel succes met de voorselectie midden!