zondag 1 april 2012

4e bekerwedstrijd ZHC de Zeenaald Hartelkanaal

Vismaten,

Ook vandaag moest er gevist worden en wel de 4e bekerwedstrijd alweer van ZHC de Zeenaald. Ditmaal was het de beurt aan het Hartelkanaal om daar wat vissen te strikken. Ik tekende zo'n beetje dezelfde wedstrijd als vrijdagavond maar aangekomen in de Stormvogel mijn nummer trekkende wist ik het al. Ik trok nummer 6 en gezien de kant van het uitzetten zat ik wederom in het achterste stuk van het Hartelkanaal. Dit staat als bekend als de kant waar de minste vis zit dus bij voorbaat al verloren strijd. Maar enfin het moest gebeuren en al gauw waren een pakweg 30 vissers aan de waterkant. Spulletjes uitpakken en wachten op het sein om te starten. Fred van Toldedo stond links van me en daarnaast Henk, Langendoen, Henk Vermeulen, Hennie Wuyts en Marcel IJzenbrandt. En juist maatje IJzenbrandt zou vandaag aardige zaken doen zou later blijken.

Om 09.00 uur dan het startschot en ik begon ver te vissen maar ik kwam er bijna niet uit. Dus gauw overschakelen naar de feeder want er werd niet bar gevangen. Na de 2e inworp van de feeder kon ik actie op de top zien. Helaas was het kleine botje onder de 10 dus een 1 punter en daarna gebeurde er heel erg weinig over het gehele front. Na 2 uur en een kwartier vissen kon ik veraf nog een grondel van 12 op de kaart zetten en dat was het dan. fred kon ook een 1 punter van een bot noteren. Henk Langendoen 2 grondels, Henk Vermeulen een 0, Hennie Wuyts een bot van 31 cm en de klapper kwam van nummer 1 vandaan. Maatje IJzenbrandt had al een dikke bot en een grondel maar viste in de laatste draai toch maar weer een houting van 50 cm en een spiering. Knap gevist Marcel om dit precies in de laatste draai te doen.l
Het eindsignaal was een feit en gingen we weer naar de Stormvogel toe om het relaas aan te horen. Maatje Marcel won inderdaad de wedstrijd met 4 hele vissen en dik in de meter vis. Daarna volgde Rico en maatje Johan. Ikzelf kon me scharen achter Rudi Vercruijsse op een 11e plaats en in de stand een A7.
14 vissers vingen vis en de andere helft gingen visloos naar huis. En zo kan het raar lopen in de visserij. Nu opmaken voor aamkomende zaterdag want dan staat de ONI op het programma in de havens van Terneuzen.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: