zondag 18 maart 2012

3e bekerwedstrijd ZHC de Zeenaald Dintelhaven

Vandaag stond er de 3e bekerwedstrijd op het programma van ZHC de Zeenaald. Dit keer moest het gaan gebeuren in de Dintelhaven gelegen in de Europoort! Na de avond er voor een teamuitje te hebben gehad werd ik met een bolle buik wakker en na een bak koffie de hengels toegesproken en in de auto gestoken. Vlot daarna was ik weer op weg naar de Stormvogel waar de verzamelplaats was van deze wedstrijd. Aangekomen stroomde het al gauw vol met vissers en zat iedereen wakker te worden onder het genot van een bka koffie. Ik trok al gauw een kaart en had een hoog nummer. Nummer 32 moest het gebeuren en om kwart over 8 gierde ik in mijn auto naar het zilte nat toe. Waarom weet ik niet want de vangsten op dit stuk water zijn nou net niet om naar huis te schrijven. Enfin spulletjes geinstalleerd en de lijnen klaargemaakt. Spieringen waren de verwachting en een enkele bot. Bij het beginsignaal moest ik rapido de onderlijn ingooien want er kwam een boot aan. Keurig in het midden kwam de boot voorbij en achter de boot gelijk strak getrokken. Bewegingen zag ik al aan de top dus er was wat gaan de onder water. Na een 12 tal minuten gaan draaien en kon ik 2 spieringen op de kaart bijschrijven terwijl nog niemand wat had. Zou de voorbijvarende boot dan toch effect gehad hebben? Nogmaals de onderlijnen met de schuimpjes en oranje kralen ingeworpen.
Van lieverlee vorderde de wedstrijd en kwam er regelmatig een visje naar boven. Uit mijn ooghoeken zag ik Fred van Toledo toch regelmatig een botje scoren. Links van me stond er ook 1 die 2 botjes en een grondel scoorde. Pim die strak naast me stond wist 1 bot te scoren en dat was het.

Halverwege de hengel verwisseld om toch variatie te krijgen en een wat dikkere hoofdlijn gebruikt. Daar kwam dan ook zowaar een dikke grondel uit en stond ik op 3 vissen. Niet verkeerd alleen Fred liep harder en hoorde dat aan de andere kant Marcel goed bezig was met 4 vissen. Na een telefoontje van hem had hij ook grote vissen.Vismaten Rudi en Johan stonden op respectievelijk 1 en 2 vissen dus voorlopig had ik die liggen. De laatste draai kwam er aan en ik hoopte waarempel op nog een visje maar dat ging niet meer lukken. Wie dat wel lukte was Rudi Vercruijsse die nog een mooie vis kon scoren en op 2 grote vissen stond. UIteraard hield hij wijselijk zijn mond en mocht ik dat later na de uitslag horen. Een hele slechte visserij dus in de Dintelhaven aan het smalle stuk waarbij Fred 6 vissen op de kaart had gevolgt door Marcel die 5 vissen haakte. Daarna kwam Rudi en ik kon zelf een prijsje pakken voor de 5e plaats. Alom was dit goed voor een A4 in de competitie en dus geen schrapper. De volgende wedstrijd vervissen we waarschijnlijk in het Hartelkanaal over 2 weken dus kunnen we weer botjes tikken. Volgende week eens proberen om op het strand een visje te scoren.

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: