zondag 19 februari 2012

2e bekerwedstrijd ZHC de Zeenaald Calandkanaal

Er stond nog een bekerwedstrijd van ZHC de Zeenaald op het programma die vandaag stond gepland in de Nieuwe Waterweg. Met goede moed het lichaam uit het warme mandje gehesen en de koffie naar binnen gewerkt. De spulletjes lagen nog in de auto van jongstleden vrijdagavond dus die hoefde ik niet meer in te laden. Rond half 9 was ik in de Nieuwe Pionier en had ik al vlot de bekende kaart te pakken. Nr. 10 stond er op en even later hoorden we dat de locatie omgedraaid was, i.p.v. de Nieuwe Waterweg zouden we nu in het Calandkanaal gaan vissen.                                                          Gezien de vorige resultaten was dit een juiste beslissing en eigenlijk had ik het ook gehoopt want zoveel slikzagers had ik niet!
Op naa het Calandkanaal dus en lekker vlot de spulletjes in orde gemaakt. De locatie was tegenover de hondenvereniging dus nog voor het ponton van Heerema.

Links stond dhr Rob Kerskes van me en rechts van me stond teammaat Johan Rombouts. We begonnen om 10.00 uur met een flinke hagel/sneeuwbui met een flinke ferme wind en dat is nooit plezierig maar affijn beginnen maar en met een enorme zwiep plonste de onderlijn het zilte nat in.
Na de eerste draai had ik niets maar Johan had een wijting te pakken en de 2e draai plaagde hij me door mij naar binnen te halen onder de kant. Terwijl zijn lijn op het droge was had hij zijn 2e vis te pakken een scholletje van 19 cm. Ik kon draaien en trekken wat ik wil maar moest concluderen dat de lijn gewoon brak onder de kant. Van je teammaat moet je het hebben.
Het weer klaarde zienderogen op en het zonnetje kwam tevoorschjn alleen een vervelende zijwind die bleef. Daarom kregen de vissers allemaal een ferme lus in de hoofdlijn en was het oppassen met inwerpen en indraaien.
De visserij was zeer slecht te noemen en een handvol vissers stonden op 1 visje en dat is niet veel voor deze stek. Na 2 uren vissen zat ik met de onderlijn in de knel met Johan, Leen en Marcel. Gelukkig viel het mee maar wat draaide de hengel zwaar binnen en eenmaal boven water zagen we waarom. Ik draaide mijn afgetrokken onderlijn van de 2e draai naar binnen met een ferme noordzee krabbemans er aan. Ik schatte hem zeker een kilo met daaronder mijn eigen onderlijn met een scharretje er aan. Helaas telde deze niet en krab en schar gingen linea recta weer de plomp in. De onderlijn had ik terug dus dat scheelt weer knopen maar had dat scharretje toch heel erg graag aan de andere lijn gezien.
Je kan niet alles hebben en dus ook niet deze wedstrijd en om 13.00 uur kon ik een dikke 0 noteren en zo ook een 25 andere vissers.
Bij de Pionier bleek er 9 vissers vis te hebben gevangen waarvan 2 personen met 2 stuks. Teammaat Rudi Vercruijsse wist 45 cm te vangen en Johan 43 cm die dus 2e werd. Voor beiden proficiat en het zal aan het einde van het jaar te zien zijn of dit voor mijzelf een schrapper wordt en in ieder geval heb ik weer een 12 tal punten aan de broek.
We kunnen weer gaan knopen en inslaan want over 2 weken weer een wedstrijd voor de boeg. Voor diegene die willen gaan vissen succes en zoek een mooie locatie uit. Om de vangsten hoef je het niet te doen wat die zijn droevig!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: