zondag 22 januari 2012

1e bekerwedstrijd ZHC de Zeenaald Nieuwe Waterweg

Dat het niet meevalt om een agenda over geheel 2012 in elkaar te draaien is heel goed begrijpelijk. Met het zeevissen heb je met diverse omstandigheden en factoren te maken. Dit bleek vandaag weer eens duidelijk want we zouden de 1e bekerwedstrijd gaan vervissen in het Calandkanaal.
Later zou dit zo anders zijn. In ieder geval moesten we ons melden bij de Nieuwe Pionier, de uitvalsbasis om te gaan vissen in de Europoort. Het was al gezellig druk toen ik aankwam en het is zaak om dan maar eerst de koffie naar binnen te gieten en een praatje te maken.
Ondertussen had ik mooi even de tijd om de kaart te verzilveren en dit keer trok ik nr. 28. In 2012 koppel ik weer met Pim gezien de rangschikkingen van voorgaande jaren een goede zet.

Even later kwam de mededeling dat we niet in het Calandkanaal zouden vissen maar in de Nieuwe Waterweg gezien de winderige weersomstandigheden.

 Ter Heijde stond al achter de schotten te vissen dus dat was geen optie. Er zijn altijd vorens en tegens maar het is eenmaal zo. En op welke stek je ook komt je hebt altijd een uitslag.
Na de koffie op naar de Nieuwe Waterweg en al gauw had ik de spulletjes uitgestald. We hadden de wind schuin in de rug en de wind was nog ferm aan het blazen. Om 10.00 uur dan het beginschot en een 37 loodjes vlogen het zilte nat in. Fred stond links van me een mooie graadmeter om het eens af te kijken. Ik begon ver weg en na een kwartier maar draaien. Helemaal niets en het aas zat er nog netjes aan. Fred begon gelijk goed met een botje die de noemer postzegel nog niet eens waard was.
Enfin over de hele linie werd er gewoon slecht gevangen. Op de hogere nummers wat meer dan de lagere nummers. Ik mocht zelf in het midden van de 3 uur durende wedstrijd 1 botje van 15 hele cm verschalken en dat was het dan alweer.

Na de eerste helft werd er door niemand geen schub gevangen. Jammer is dat want het is best wel een mooie stek maar de pieren en slikken werden niet aangeraakt. Zelfs de krabben waren even op vakantie. Uiteraard was dat wel een prettig geheel. Fred had op het einde 3 kleine platjes en dat was het dan. Voor de rest werd er maar bar weinig gevangen. Lies Wijnhorst die als gastvisser optrad met zijn vrouw ving 4 vissen en haalde het potje uit.
Na het eindsignaal was het opruimen geblazen wat niet meeviel want er stond een ferme woei wat de beslissing om naar de Waterweg te gaan alleen maar goed deed. Zeker met jeugdleden en ouderen van dagen erbij.
Bij de prijsuitreiking bleek ik net niet in de top 10 te zitten maar met gastvissers erbij kon ik in de A-klassen een goede score neerzetten met 4 punten!


Volgende wedstrijd is wederom in de Nieuwe Waterweg maar wellicht als het meezit kan dit verschoven worden naar het Calandkanaal. Wie weet!!

Groetjes Herbert

Geen opmerkingen: